نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:04

کاهش فوتی‌های تصادفات‌ در جاده‌های شمال

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۹ماهه امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، وجود چهار محور مواصلاتی و گردشگرپذیر بودن استان مازندران موجب شده شاهد حجم بالای در جاده‌های این استان باشیم.

همواره یکی از نگرانی‌ها درمقابل حجم بالای تردد میزان تلفات و حوادث در جاده‌های شمال بوده است.

طی سال‌های اخیر اقدامات مختلف در حوزه‌های مختلف جاده‌ای، ترافیکی و حتی فرهنگی در دستور کار قرار گرفت تا بتواند به کاهش آمار تلفات جاده‌ای کمک کند که در این راستا آمارهای اداره کل پزشکی قانونی استان حاکی از کاهش ۲درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی طی ۹ ماه امسال در استان مازندران است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: طی ۹ماهه امسال ۴۷۲ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این  رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

وی افزود : بر اساس آمارها، ۳۸۵ نفر از تلفات تصادفات ۹ماهه نخست امسال را آقایان و بقیه را نیز خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۶۲، بابل با ۵۵و ساری با ۵۱فوتی و کمترین آن شهرستان  میاندورود  با ۳ فوتی گزارش شده است.

عباسی یادآور شد: از ۴۷۲کشته تصادفات ۹ماهه امسال، ۳۳۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و ۱۳۳ نفر در حوادث درون شهری گزارش شده است.

وی یادآور شد: یک‌هزار و ۹۲۱ نفر طی ۹ماهه امسال به‌دلیل مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644328

مهمترین اخبار ایران و جهان: