نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 23:46

زاکانی: بازخوانی تاریخ شهدا می‌تواند سره را از ناسره جدا کند

شهردار تهران با بیان اینکه بازخوانی تاریخ شهدا می‌تواند سره را از ناسره جدا کند گفت: امروز جامعه مسلمانان نیاز به اسوه و تکیه گاه دارند و این شهدا هستند که به عنوان یک تکیه گاه بزرگ می‌توانند جامعه اسلامی را در مسیر اهداف عالی اسلام مصمم کنند و الگوهای جعلی را از جلوی چشم جهان اسلام بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارش از ری، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم چهارمین سالگرد شهید مدافع حرم «اصغر پاشاپور» که عصر پنجشنبه در مجموعه ایوان ری شهرری برگزار شد اظهار کرد: شهید وقتی دعوت به بهشت شد و مورد رحمت و اکرام الهی قرار گرفت، پیامش برای ما این است که ای کاش می دانستید خدا با من چگونه رفتار کرد.

وی با بیان اینکه اگر همه عمر تلاش و کوشش کنیم اما با مرگی غیر از شهادت برویم به تعبیر حاج قاسم، تجارت سودمندی را نداشته‌ایم، گفت: نظام اسلامی حاصل کار شهداست و شهدا آن را برای ما به عنوان یک میراث گرانبها گذاشته‌اند؛ شهدا یادگاری از خودشان در دنیا گذاشتند که تا ابد آنها را بر قله های تاریخ و میراث بشریت خواهد نشاند.

شهردار تهران اضافه کرد: شهید همه وجودش را با تمام توان در عرصه مجاهدت قرار می‌دهد تا چیزی را برای خودش نخواهد و تمام وجودش را تقدیم کند؛ عمل شهید ممتاز، میراث او ماندگار و پیوستگی‌اش به حضرت علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) یک پیوستگی جاودانه است.
 

 

زاکانی با بیان اینکه امروز ملت ایران مدیون شهدای مدافع حرم است، عزت ما از خانواده شهداست و به آنها افتخار می‌کنیم، ادامه داد: بین کسی که خودش را صاحب انقلاب می داند و کسی که خودش را مهمان انقلاب می داند تفاوت جدی وجود دارد.

زاکانی تصریح کرد: ما یاد و نام شهدا را به واسطه وظیفه ای که بر عهده داریم زنده نگه می داریم چراکه بازخوانی تاریخ بر مدار شهدا می تواند سره را از ناسره جدا کند.

وی افزود:‌ امروز جامعه مسلمانان نیاز به اسوه و تکیه گاه دارد و این شهدا هستند که به عنوان یک تکیه گاه بزرگ می‌توانند جامعه اسلامی را در مسیر تحول در مسیر اهداف عالی اسلامی مصمم کنند و الگوهای جعلی را از جلو چشم جهان اسلام بردارند.

شهردار تهران با تشریح ابعاد اقدامات در جبهه مقاومت و تاثیر آن در جهان تاکید کرد: امروز انسانیت مدیون شهدای مقاومت است، اگر شهدا نبودند جامعه انسانی از اصل دین فاصله می‌گرفت و موج جنایت بزرگتری منطقه ما را فرا گرفته بود.

 

 

در این مراسم که در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سرهنگ روح الله قنبری فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید شهرستان ری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات ایوان ری برگزار شد، از کتاب زندگینامه این شهید با عنوان «لشکر اصغر» رونمایی شد.
 

 

به گزارش فارس، شهید اصغر پاشاپور ساکن شهرری و از اولین نفراتی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی به منظور دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفت و نهایتا روز سیزده بهمن ۱۳۹۸ پس از گذشت یک ماه از شهادت سردار سلیمانی در حلب سوریه به فرماندهان و همرزمان شهید خود پیوست.
 

 

شهید اصغر پاشاپور حدود هشت سال به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در این جبهه حضور فعال داشت و عمده آموزش‌های رزمندگان سوری بر عهده او بود. پیکر مطهرش که توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شده و سر از بدنش جدا شده بود، پنجم اسفند ماه ۹۸ به کشور بازگشت.

پایان پیام/67062

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657472

مهمترین اخبار ایران و جهان: