نیوز سیتی!
07 فروردین 1403 - 16:03

ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

شهردار منطقه ۵ شهر تهران از ثبت سه اثر تاریخی این منطقه در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داوود گودرزی با اشاره به برپایی 5 ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت 29 کانون گردشگری در منطقه 5، اعلام کرد: بیش از  4800 گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاههای اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند.  

وی در ادامه بیان کرد: منطقه 5 با توجه به حضور پر برکت 13 امام زاده و  داشتن ظرفیت های تفریحی نظیر  مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم ،مراکز گردشگری طبیعی کن و فرحزاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه های گیلاس در اردیبهشت،جشنواره شاتوت در تابستان،جشنواره خرمالو در پاییز سال 1403 خبر داد و  گفت: از دیگر برنامه های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه ، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است. 

وی اظهار داشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته 18 مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به 21 ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه 5 در پایان به انتشار کتابچه جاذبه های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)،انتشار فلش کارت های جاذبه های گردشگری منطقه 5،فیلم های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه های جاذبه های گردشگری منطقه،ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد؛
در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های مذهبی و تاریخی  موجود، حوزه های گردشگری منطقه پنج را  وسعت داده  و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود‌.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1691272

مهمترین اخبار ایران و جهان: