نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 17:52

5 نکته که قبل از رزرو هتل باید بدانید

تجربه سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز زمانی حاصل می‌شود که در مکانی آرام، تمیز و با امکانات کافی اقامت کنید.

در مقاصد گردشگری، مکان‌های مختلفی اعم از مهمانسرا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلا و هتل‌ها وجود دارند. هتل‌ها، عمدتاً ازلحاظ امنیت، نظافت و خدمات‌رسانی، گزینه محبوب‌تری هستند. گاهی یک انتخاب نامناسب، منجر به اتلاف هزینه خواهد شد. در این مطلب، چند نکته مهم که حتماً پیش از رزرو هتل باید بدانید را بیان کردیم. توجه به این نکات باعث می‌شود سفری امن، آرامش‌بخش و کم‌هزینه داشته باشید.

1 – موقعیت هتل

در انتخاب هتل، بهتر است به موقعیت جغرافیایی آن اهمیت بدهید. بدون شک، قصد ندارید مدت زیادی از سفرتان را در رفت‌وآمد بین هتل و مکان‌های مختلف شهر باشید. انتخاب یک هتل که در موقعیت مناسبی قرار دارد، دسترسی شما را به اکثر مراکز مهم، آسان خواهد کرد. این مورد، به‌خصوص در شهرهای بزرگ، بسیار حائز اهمیت است. درنتیجه یک انتخاب مناسب، می‌توانید بدون اینکه ساعت‌ها وقت خود را در ترافیک خیابان‌ها و بزرگ‌راه‌ها تلف کنید، به بازدید از مکان‌های گردشگری مشغول شوید.

در انتخاب موقعیت هتل، دسترسی آن به وسایل نقلیه عمومی را هم در نظر بگیرید. گاهی یک هتل در حاشیه شهر قرار دارد اما به وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی آسانی دارد و می‌توانید بدون اتلاف وقت و بدون صرف هزینه زیاد، به مراکز مختلف شهر بروید.

2- دسترسی به اینترنت؛ ارتباطتان همیشه برقرار باشد

مسلماً در دنیای کنونی، عدم دسترسی به اینترنت، بسیاری از کارها و امور زندگی را مختل می‌کند. سپری کردن یک شب در هتلی بدون اینترنت، برای اکثر افراد ناخوشایند است. بنابراین پیش از رزرو هتل، اطمینان حاصل کنید که هتل مدنظرتان از اینترنت و ترجیحاً وای فای با سرعتی مناسب برخوردار باشد.

جهت اطلاع از دسترسی هتل موردنظر به اینترنت، بهترین کار، رزرو آنلاین هتل است. زیرا در این صورت می‌توانید ویژگی‌های هتل را به‌صورت کامل بررسی کنید. معمولاً دسترسی به اینترنت، به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مهم در اطلاعات مربوط به مکان‌های اقامتی درج می‌شود.

اگرچه امروزه اکثر هتل‌ها در معرفی امکانات خود دسترسی به اینترنت را اعلام می‌کنند، اما ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، در برخی از هتل‌ها فقط در بخش‌های خاصی اینترنت وجود دارد؛ بنابراین باید به این مورد نیز توجه داشته باشید.

3- نظرات واقعی را بررسی کنید

افرادی که قبلاً در یک هتل اقامت داشته‌اند، توصیف بهتری از ویژگی‌ها و امکانات آن خواهند داشت. بنابراین، پیش از رزرو واحد اقامتی در هتل موردنظرتان، نظرات مهمانان قبلی آن هتل را بخوانید تا از صحت ویژگی‌ها و خدمات هتل مطمئن شوید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک هتل در اطلاعات خود به خدمات سرویس روم اشاره‌کرده باشد، اما درواقع این خدمات را در سطح ضعیفی ارائه می‌دهد. گاهی با بررسی عکس‌های مربوط به یک هتل، کیفیت بسیار خوبی از خدمات و نظافت را مشاهده می‌کنیم، اما ممکن است در واقعیت، این‌چنین نباشد. بدون شک، مسافران قبلی هتل، این مسائل را بهتر از هر منبع اطلاعاتی دیگری، به شما منتقل خواهند کرد.

مهمانان قبلی هتل، نقاط قوت را به شما خواهند گفت

نظرات مهمانان همیشه منفی نیست، گاهی در مطالعه اطلاعات یک هتل به برخی از ویژگی‌هایی که ممکن است برای شما مفید باشد، اشاره نشده است. همچنین ممکن است با تماشای عکس‌های مربوط به هتل، نتوانید نقاط قوت آن را تشخیص دهید. در این موارد، نظرات مثبت مهمانان قبلی آن هتل، به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک خواهد کرد.

امتیازات هتل را بررسی کنید

امتیازات هتل، بر اساس نظرات و تجربه مهمانان از اقامت در آن، اختصاص داده می‌شوند. بررسی این امتیازات کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای رزرو هتل موردنظرتان بگیرید. به‌عنوان‌مثال، احتمال دارد امتیاز یک هتل ازنظر موقعیت مکانی و دسترسی به مکان‌های مهم شهر، کم باشد اما در سایر ویژگی‌ها مانند نظافت، خدمات‌رسانی و... ، از امتیاز بسیار خوبی برخوردار باشد. در چنین شرایطی می‌توانید بر اساس اطلاعات بدست آمده و اولویت‌‌هایی که دارید، نسبت به رزرو اقدام کنید یا از آن صرف‌نظر کنید.

4 –نوع هتل را بدانید

هنگام جست‌وجو برای هتل‌های یک شهر، با عناوین مختلفی، ازجمله پانسیون، آتریوم، هتل‌آپارتمان، هتل سوپر لوکس، هتل سوئیت یا سوئیت یک طبقه، هتل فرودگاه و... مواجه می‌شوید. هرکدام از این موارد، ویژگی‌ها و امکانات مختلفی دارند.

قبل از رزرو اتاق یا سوئیت، باید انواع هتل‌ها را بشناسید و سپس تصمیم بگیرید که کدام‌یک با نیاز و بودجه شما تناسب دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید، اجاره یک سوئیت، اتلاف هزینه است و یک اتاق معمولی هم می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. اما در سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی، بهتر است یک سوئیت کامل رزرو کنید. همچنین در مورد هتل‌های سوپر لوکس، باید نرخ آن را با بودجه سفرتان تطابق دهید که بعداً با مشکل مواجه نشوید.

5- پیدا کردن تخفیف‌ها و جوایز

اگرچه ممکن است برای بعضی از افراد، هزینه‌ها و نرخ هتل معیار مهمی نباشد، اما طبیعتاً عموم مردم به تخفیف‌ها و جوایز علاقه‌مند هستند. این موضوع، به‌ویژه در ایام پیک سفر، که نرخ هتل‌‌های داخلی و خارجی بسیار بالا می‌رود، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید به دنبال هتل‌هایی بگردید که شامل تخفیف هستند و از تخفیفات آن‌ها بهره ببرید. اکثر هتل‌ها، با اهداف تبلیغاتی و جذب مشتری، جشنواره‌ها و تخفیفات مناسبی را برای واحدهای اقامتی خود اعمال می‌کنند.

برای پیدا کردن تخفیف‌ها و جوایز هتل‌ها، کافی است کمی زمان صرف کنید و در وب‌سایت معتبری مانند فلای تودی، به بررسی قیمت‌ها بپردازید.

تنوع انتخاب و رزرو آنلاین هتل در فلای تودی

آژانس گردشگری معتبر فلای تودی، از طریق همکاری با بیش از 1.5 میلیون هتل در سراسر جهان، دایره انتخاب بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. پیش از رزرو هتل، حتماً از وب‌سایت فلای تودی بازدید کنید و با انتخاب مقصد و زمان موردنظر، بهترین گزینه‌های اقامتی را مشاهده کنید. سپس می‌توانید ویژگی‌ها و امکانات هتل‌ها را بررسی کرده و مورد مناسب را رزرو نمایید.

فلای تودی، همچنین خدمات دیگری ازجمله خرید آنلاین بلیط‌های قطار و هواپیما، امکان خرید تورهای مسافرتی به اقصی نقاط جهان و همچنین خدمات درخواست صدور ویزای کشورهای مختلف را ارائه می‌دهد. این مجموعه کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های دقیق و به‌موقعی برای سفرتان داشته باشید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628672

مهمترین اخبار ایران و جهان: