نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 11:16

۹۰۰ هزار اصله نهال در سطح کشور توزیع خواهد شد

سمنان- معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی بابیان اینکه برای احیای منابع طبیعی کاشت نهال در دست اقدام است، گفت: طی سال جاری ۹۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های کشور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی شعبانیان صبح شنبه در بازدید از نهالستان شهید عموزاده سمنان ضمن بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی سازمان جنگل‌ها توجه به احیا و جلوگیری فرسایش خاک است، ابراز داشت: بر همین اساس برای هفته منابع طبیعی سال جاری ۹۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های سطح کشور توزیع می‌شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر یعنی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال برسیم.

وی ضمن بیان اینکه حفظ منابع طبیعی تنها بر عهده یک ارگان نیست و یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود، افزود: برای آگاهی بخشی سطح جامعه و جلوگیری توسعه بیابان و افزایش پوشش گیاهی می‌بایست مردم نیز مشارکت داده شوند که بهترین حالت تبلیغات این کار کاشت و نگهداری از درخت است.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن بیان اینکه در همه جای دنیا از جمله ایران چالش‌های زیست محیطی بسیاری وجود دارد، ابراز داشت: برای جلوگیری از این امر به اقداماتی روی آورد که این چالش‌ها را به حداقل برساند و یکی از آنها شناخت گونه‌های گیاهی خاص هر منطقه و کمک به بهبود عرصه منابع طبیعی با کاشت، آفت زدایی و جلوگیری از قاچاق چوب است.

شعبانیان هدف گذاری تولید و کاشت نهال را برای استان سمنان سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال عنوان و تصریح کرد: استان سمنان در منطقه خشک و کم بارشی قرار گرفته که این می‌تواند یکی از کانون‌های ایجاد ریزگردها باشد که تنها راه جلوگیری امکان سنجی گونه گیاهی مناسب، تعامل بخشی با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها، دخیل کردن مردم در امور مشارکتی، استفاده از دانش فنی و مدرن و غیره محسوب می‌شود.

وی افزود: علاوه بر همه موارد فوق یکی از نیازهای پیرامون حفظ و احیای منابع طبیعی وجود طرح‌هایی با پشتوانه علمی که بتواند جواب گوی نیاز نسل آینده و فردای این سرزمین باشد و باید بدانیم در درختکاری چه گونه‌ای در حوزه شهری، روستایی، بیابان یا جنگل مناسب است که این مهم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 987928

مهمترین اخبار ایران و جهان: