نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 15:57

نیاز یک میلیون کودک افغانستانی به امکانات آموزشی

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: زلزله خوی ۳۰ تا ۴۰ مدرسه را خراب کرد که نیاز به بازسازی و پول دارد و امروز همه برای رفع این خرابی‌ها باید به میدان بیایند و کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر قفلی در نشست خبری سازمان نوسازی به مناسب افتتاح ۱۱۰۰ پروژه آموزشی به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه یک میلیون افغانستانی مهاجر امروز در ایران حضور دارند گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تامین مایحتاج اولیه آموزش این افراد نیاز داریم یعنی تامین هر کلاس درس یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و جمعاً به ۲۵ هزار میلیارد تومان احتیاج است.

وی با بیان اینکه دولت و جامعه خیرین نمی توانند تمام نیازهای آموزشی کودکان مهاجر را برطرف کند؛ گفت: از مردم دعوت می‌کنیم هر چقدر که می‌توانند در ساخت مدارس کمک کنند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه در تهران و شهرستان‌های این شهر، مشهد، اصفهان، اراک و بسیاری از شهرهای کشور نیمی از مدارس به صورت دو شیفته شده و برخی کلاس‌ها تا ۵۰ نفر دانش آموز دارند. گفت: بچه‌های افغانستانی بچه‌های خودمان هستند و اکر امکانات به آن‌ها بدهیم رشد می کنند؛ چه اینجا بمانند چه از ایران بروند، چون در ایران درس خوانده‌اند افتخار ما می شوند.

قفلی با اشاره به نقش ۴۰۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور گفت: زلزله خوی ۳۰ تا ۴۰ مدرسه را خراب کرد که نیاز به بازسازی و پول دارد و امروز همه برای رفع این خرابی‌ها باید به میدان بیایند و کمک کنند.

رئیس خیرین مدرسه ساز همچنین با اشاره به اهمیت اتمام مدارس نیمه ساز و نیاز به کمک دولت ادامه داد: انشعابات آب و برق و گاز مدارس مجازی بود حالا حرف هایی هست که انشعابات ۵۰ درصد مبلغ را باید بپردازند که ما تقاضا دارند مثل سابق مجانی بماند.

قفلی به ضرورت حل مشکلات مدارس پایتخت اشاره کرد و گفت: فقط در منطقه ۲۲ باید ۲۰۰ مدرسه ساخته شود. تعهد کردیم در تهران دو هزار میلیارد تومان از سوی خیرین جمع آوری کنیم و تلاش می‌کنیم تعهد ما به هشت هزار میلیارد تومان برسد و بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز به حضور خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه یاری اشاره کرد و گفت: ما تعهد می کنیم که کمک کنیم تا امکانات تحصیل برای دانش آموزان فراهم باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005328

مهمترین اخبار ایران و جهان: