نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 11:16

برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم عمار در فارس اعلام شد/ برگزاری سه کارگاه آموزشی در جشنواره

دبیرخانه سیزدهمین جشنواره فیلم عمار از برگزاری سه کارگاه آموزشی با موضوعات فیلم، تجربه نگاری و تعلیق در سینما، طی مراسم افتتاحیه این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار، مجموعه ای از کارگاه های آموزشی در حاشیه این مراسم فعال خواهد بود.

طبق اعلام دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، این کارگاه ها، روز  پنجشنبه ۱۵ دی ماه در  حرم شاهچراغ برگزار می شود.

بر این اساس، در کارگاه فیلم‌نامه سید محمد حسینی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حضور خواهد داشت. 

کارگاه تعلیق در سینما، با حضور نعمت‌الله سعیدی، منتقد، نویسنده و پژوهشگر سینما برگزار می شود و  مصطفی شوقی، کارگردان مستندهای  «٧٢ساعت» ،  «هویدا» و  «شورش علیه سازندگی» نیز کارگاه تجربه‌نگاری مستند را برگزار می کند.

به گزارش فارس، آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره فیلم عمار روز چهارشنبه در شبستان امام خمینی آستان مقدس شاهچراغ با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های نماهنگ، فیلمنامه، پویانمایی، فیلم ما و برنامه تلویزیونی با حضور خانواده شهدای جنایت تروریستی شاهچراغ و مدافعان امنیت برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره، ۳ هزار و ۴۰۰ اثر برای رقابت به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ارسال شده است.

بر همین اساس ۲ هزار و ۷۸۱ اثر در قالب «فیلم» و ۶۴۱ اثر در بخش «فیلمنامه» با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در بخش «فیلم» ۹۲۲ مستند، ۱۶۱ «پویانمایی»، ۱۲۸ اثر در قالب «تولیدات تلویزیونی»، ۶۶۰ اثر «داستانی»، ۶۴۳ اثر در بخش «فیلم ما» و ۲۷۳ اثر در قالب نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده است.

در عین حال از ۶۴۱ اثر ارسالی در بخش فیلمنامه ۳۴۷ فیلمنامه کامل، ۱۹ سیناپس و ۲۷۵ طرح فیلمنامه در قالب‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و سریال است که به دبیرخانه ارسال شده که بعد از بررسی اولیه تعداد آثار نهایی پذیرفته شده اعلام خواهد شد.

نخستین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در نهم دی ماه سال ۸۹ با هدف روشنگری درباره فتنه ۸۸ برگزار شد.

در آن سال ۱۹ اثر در 30 نقطه از کشور به اکران درآمدند و در شرایطی که گمان نمی رفت این جشنواره تداوم یابد، با اقبال جامعه و مشارکت فعال مردم در برگزاری آن به شکل سازمان یافته تر ادامه یافت.

جشنواره عمار توانست با بستر مناسب را برای تهیه، تولید و ارائه تولیدات سینمای انقلاب توسط سینماگران متعهد را فراهم کرد.

این جشنواره همچنین توانست در حد توان به آموزش فیلمسازان جوان بپردازد و استعدادهای بسیاری را از میان توده مردم شناسایی و به آنها امکان بروز دهد.

پایان پیام / 

منبع: فارس
شناسه خبر: 951828

مهمترین اخبار ایران و جهان: