نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 15:03

نگاه دانشگاه امام خمینی (ره) جذب دانشجوی خارجی با کیفیت بالا است

قزوین- رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در دیدار با معاون وزیر امور خارجه گفت: نگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به جذب دانشجو کیفی است و دانشجویان با معدل بالا را جذب می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی قاسم زاده در دیدار با محمدحسن شیخ‌الاسلامی، معاون وزیر امورخارجه اظهار کرد: نگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به جذب دانشجوی خارجی کیفی است و دانشجویان با معدل بالا را جذب می‌کنیم؛ در تلاش هستیم زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی را گسترش دهیم. کشورهایی مانند لبنان، سوریه، یمن و عراق و پاکستان بیشترین دانشجویانی هستند که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: طبق مصوبه مجلس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باید دارای ۶۰ درصد دانشجوی غیرایرانی باشد لذا سعی کردیم در راستای رسیدن به این هدف حرکت کنیم.

وی ادامه داد: از ۸۵۰۰ دانشجو حدود ۵۰۰ دانشجوی بین‌الملل داریم انتظار ما از همه مجموعه‌ها این است که در جذب دانشجویان غیرایرانی یاریگر ما باشند.

معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار بیان کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی یک دانشگاه شناخته شده است و در دولت دوازدهم و دولت سیزدهم که نماینده وزیر امور خارجه در هیأت امنای دانشگاه بودم و نسبت به مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های دانشگاه آشنایی دارم.

وی بیان کرد: اقداماتی نظیر گسترش مراکز زبان فارسی، تأسیس مراکز جدید آموزش زبان فارسی، جذب علاقه‌مندان به فراگیری زبان فارسی در دستور کار ادارات وزارت امورخارجه قرار دارد ما نیز برای برقراری ارتباط لازم آمادگی کامل داریم.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم در جذب دانشجویان خارجی سیاستی جذاب به کار گرفت اما نتایج مورد نظر حاصل نشد و چالش‌هایی را ایجاد کرد که باعث افت کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها شد.

شیخ‌الاسلامی یادآور شد: معرفی دانشگاه در محیط بین‌المللی از طریق دفاتر نمایندگی و سفارتخانه‌ها در کشورهای دیگر نیز از حوزه‌های مرتبط با وزارت امورخارجه است که در این زمینه وزارت امورخارجه برای همکاری‌های لازم آمادگی دارد.

معاون وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد؛ وزارت امور خارجه بانک اطلاعاتی خوبی از ایرانیان و نخبگان فعال در دانشگاه‌های دنیا دارد، اگر این ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده کنید مطلوب خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965472

مهمترین اخبار ایران و جهان: