نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 17:03

رویداد ملی «سپاس مادر» در کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تبریک فرارسیدن روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن، جزئیات پویش «سپاس مادر» را تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عباس مهاجر مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی پویش «سپاس مادر» خبر داد و گفت: این اداره‌کل در ایام میلاد بانوی دو عالم، مادر خوبی‌ها، حضرت فاطمه زهرا (س)، رویداد ملی «سپاس مادر» را راه‌اندازی کرده است. 

وی با بیان اینکه این رویداد و پویش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور میزبان برگزاری رویداد ملی «سپاس مادر» هستند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مقرر شده است در این رویداد شاخه گلی توسط دختران به مادرهایشان اهدا شود همچنین مسابقه پخت کیک و شیرینی و دسر گروهی توسط دانش‌آموزان و مادران اتفاق خواهد افتاد. 

مهاجر عنوان کرد: مداحی و مولودی خوانی در ثنای زن نمونه خلقت حضرت زهرا(س)، دعوت از مبلغ و کارشناس و صحبت پیرامون «جایگاه با شکوه زنان در اسلام و در عصر ظهور»، دعوت از مادران شهدا و تجلیل و تکریم آنان توسط دختران، اجرای گروه همخوانی و سرود با مضامین ناب ارزش زن و مقام مادر، مسابقه خلاقانه استعدادیابی در قالب اجرای استندآپ سه دقیقه‌ای با موضوع «بهترین صفات مامان خوبم» و رأی حضار به بهترین اجراها از لحاظ فنون بیان و محتوای دل‌پذیر و مفید از جمله برنامه‌های این رویداد به شمار می‌آید. 

وی اضافه کرد: خطاطی احادیث نورانی اهل بیت(ع) و جملات رهبر معظم انقلاب پیرامون مقام زن و مادر توسط دانش‌آموزان هنرمند و نصب در فضای مراسم، اهدای یادبودهای زیبا و باظرافت به دختران، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات عفاف و حجاب در حاشیه رویداد و عکس یادگاری دونفره دختران و مادران از دیگر برنامه‌های اعلام شده در این پویش است. 

به گفته مهاجر، اهدای هدایا به مادران و دخترانی که نام آنان فاطمه یا زهراست، بوسه بر دستان مادر توسط دختران و دورهمی خانوادگی در محل کانون‌ها نیز از برنامه‌های این رویداد محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: به کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور تأکید شده است که هر ایده و خلاقیت شاد معنوی و جذاب با هنر و اجرای دختران از سوی مسؤولان کانون و مربیان ارجمند حمایت شود همچنین در اجرای این برنامه سعی شود، دانش‌آموزان کنشگر و فعال باشند، تقسیم مسؤولیت صورت گیرد و صرفاً حاضر منفعل در برنامه نباشند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 965772

مهمترین اخبار ایران و جهان: