نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 00:49

۱۱۷ زندانی در کردستان به آغوش خانواده بازگشتند

سنندج- طی مراسمی و با حضور رئیس کل دادگستری کردستان، ۱۱۷ نفر از زندانیان واجد شرایط استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسینی سه شنبه شب در مراسم آزادسازی زندانیان که در سالن اجتماعات زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این طرح با کمک خیرین استان، ظرفیت‌های ستاد دیه استان، گذشت شکات و سایر ارفاقات قانونی اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: در بخش محکومین جرایم مالی، ۲۵ پرونده قضائی مورد بررسی قضات استان قرار گرفت که برای تعداد ۱۷ نفر از این افراد با مساعدت ستاد دیه، اعسار و گذشت شکات مجموعاً مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت و زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، تعداد ۱۱۷ نفر از زندانیان شامل محکومین مالی، جرایم غیر عمد و همچنین تعدادی از افرادی که در اغتشاشات اخیر نقشی در تخریب و سلب آسایش و امنیت نداشته اند، مستحق تخفیف مجازات شده و از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه طرح پایش زندانیان استان با برنامه ریزی هدفمند در دادگستری استان دنبال می‌شود، افزود: همزمان با اجرای این طرح و آزادی این تعداد از زندانیان، با حضور تمامی قضات محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب استان، به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها رسیدگی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953628

مهمترین اخبار ایران و جهان: