نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 11:01

افزایش یک‌هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ به تولیدات استان اردبیل

اردبیل- معاون بهبود تولیدات داخلی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه یک‌هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ به تولیدات استان اردبیل افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری صبح پنجشنبه در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه در حال احداث واحد مرغ تخم‌گذار در اردی‌موسی سرعین اظهار کرد: در حال حاضر نیاز استان سالانه ۱۴ هزار تن تخم مرغ طبیعی است که ما ۵۰ درصد این نیاز را با تولیدات داخلی تأمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از هفت هزار تن از سایر استان‌ها به ویژه قم و آذربایجان شرقی به استان اردبیل وارد می‌شود تا شاهد تنظیم بازار در حوزه تخم مرغ باشیم.

معاون بهبود تولیدات داخلی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس قانون احیای واحدهای بزرگ، سعی کردیم تا پروانه احداث یک واحد مرغ تخم‌گذار را در سرعین صادر کنیم که از سال گذشته احداث این مجموعه آغاز شده و همزمان در مشگین‌شهر نیز به ظرفیت ۷۲ هزار قطعه و سالانه تولید یک‌هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ در حال انجام است.

اژدری افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این ۲ مجموعه بتوانیم به بخش عظیمی از نیاز استان پاسخ داده و کمبودها را در این حوزه جبران کنیم.

وی ظرفیت واحد مرغ تخم‌گذار اردی‌موسی را یک‌هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: تنها مشکل سرمایه‌گذار دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ است که تلاش می‌کنیم با فعالیت مجدد سامانه و ثبت اطلاعات پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش انجام شود.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده و قرار است ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از طریق بانک کشاورزی و از محل تبصره ۱۸ به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: این طرح سرمایه‌گذاری که تا آخر امسال راه‌اندازی می‌شود دارای امکانات اتوماتیک و مجهز به سیستم‌های هوشمند است که هم در تنظیم دما و هم رطوبت می‌تواند بهترین شرایط را برای تولید و فرآوری تخم مرغ فراهم کند.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید در پرداخت هر چه سریع‌تر منابع مورد نیاز سرمایه‌گذار از محل تبصره ۱۸ تاکید کرد و به مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی توصیه کرد تا هر چه سریع‌تر این مجموعه‌ها راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل در دومین سفر دور سوم خود به شهرستان‌های استان اردبیل، از صبح امروز وارد شهرستان گردشگری سرعین شده و در گام نخست با حضور در شهر اردی‌موسی سرعین، از واحدهای در حال احداث و تکمیل بازدید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 956172

مهمترین اخبار ایران و جهان: