نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 23:39

مشکلات مردم سیستان و بلوچستان باید میدانی و به‌سرعت حل شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید در کف میدان بوده و مشکلات مردم را به‌صورت میدانی و به‌سرعت حل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی در ادامه سفر به منطقه سیستان، چهارشنبه شب در دیدار حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه شهرستان زابل افزود: باید در کف میدان باشیم و مشکلات مردم را به صورت میدانی و به سرعت حل کنیم، نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم برای نان و بنزین در صف‌های طولانی بایستند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پمپ بنزین‌ها را اضافه نکرده‌ایم چون سوخت، قاچاق می‌شود، ولی این راهکار نمی‌شود بلکه باید بر عرضه سوخت کنترل و نظارت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت را باید توسعه داد به گونه‌ای که جایگاه داران برای جلب مشتری، موارد تشویقی بگذارند.

کرمی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد به نحوی که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توانیم به استان‌های دیگر هم خدمات رسانی کنیم، افزود: با برنامه ریزی باید اقدامات و تغییراتی انجام دهیم و نتیجه بگیریم.

باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی بیشتر تلاش کنیم

وی عنوان کرد: کشورهای همسایه استان ما مسلمان هستند و اقتصاد و امنیت آنها به مثابه اقتصاد و امنیت خود ماست و باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با این کشورها بیشتر تلاش کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی که در جامعه جریان دارد، جنگ شناختی دشمن است که نه تنها به قشر جوان بلکه مربوط به همه اقشار است و حتی مسئولین را هم می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد چرا که دشمن یاس و ناامیدی را القا می‌کند و تلاش می‌کند اراده‌ها را ضعیف کرده و یا بشکند و ما را نسبت به آرمان‌های اسلام بی توجه کند و حساسیت‌ها را از بین ببرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رسالت حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش یک رسالت بسیار سنگین است چرا که با اذهان در ارتباطند و ساخت ذهن از همه چیز مهمتر است.

وی ادامه داد: اگر ده‌ها پروژه را اجرا کنیم اما ذهن‌ها را نسازیم دشمن می‌تواند به راحتی این ذهن‌ها را اشغال کند و وقتی ذهن‌ها اشغال شوند هدایت نمی‌شوند.

کرمی بیان داشت: ارتباط حوزه با آموزش و پرورش بسیار مهم است و این ارتباط می‌تواند به پرورش افکار توحیدی کمک کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی اراده الهی است و ما برای پیاده کردن اسلام رئوف آماده‌ایم. هر چند سختی می‌بینیم اما از سختی‌ها نمی‌هراسیم و دشمن با این حرکت مقابله می‌کند و به هر شکل ممکن می‌خواهد جلوی این حرکت را بگیرد اما باید همچنان در میدان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به فضل الهی باید با نگاه توحیدی پیش برویم چون اسلام کارآمدترین نظام در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و هر روز باید در هر یک از این حوزه‌ها با توکل بر خدا یک قدم رو به جلو برداریم و تغییراتی را ایجاد کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955872

مهمترین اخبار ایران و جهان: