نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 16:59

جشنواره حنا به‌زودی در رودبار جنوب برگزار می‌شود

نماینده اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی گفت: جشنواره حنا به‌زودی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در رودبار جنوب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،. کمال‌الدین ضیا‌کمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودبار جنوب مهد کشت حنا ایران به شمار می‌رود، بنابراین برگزاری این جشنواره می‌تواند به جذب گردشگران و رونق اقتصادی این شهرستان کمک شایانی کند.

نماینده اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی افزود: تاکنون از ظرفیت این نوع محصول برای برگزاری جشنواره و جذب گردشگران استفاده نشده بود که خوشبختانه با موافقت دست‌اندرکاران به‌زودی این جشنواره برگزار می‌شود.

 وی در ادامه از برگزاری جشنواره‌های متعدد و متنوع در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط و به‌صورت بسیار وسیع برگزار شد که توانست تعداد زیادی از گردشگران و مردم شهرستان‌های همجوار را به سوی این استان سوق دهد.

ضیا‌کمالی بیان کرد: شهرستان‌های جنوبی این استان هرکدام دارای ظرفیت‌های خاصی برای برگزاری جشنواره هستند که برگزاری جشنواره خرما در عنبرآباد، جشنواره بادبادک‌ها در شهر قدیم جیرفت، جشنواره غذاهای بومی و محلی در اسفندقه، جشنواره گویش‌های محلی در رودبار و جشنواره نی‌نوازی در جیرفت دلیلی بر این ادعا است و اخیرا هم جشنواره مرکبات جیرفت به بهترین شکل ممکن برگزار شد که برآنیم که در سال آینده به‌دلیل استقبال مردم مدت آن را افزایش دهیم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در نوروز ۱۴۰۲ بتوانیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌های جنوبی به توزیع گردشگر کمک کنیم که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق هم بوده‌ایم.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 980928

مهمترین اخبار ایران و جهان: