نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 21:41

راستینه: 491 هزار نفر در نوبت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی هستند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تعداد 491 هزار نفر در نوبت دریافت مستمری و 136 هزار خانوار در نوبت دریافت حق پرستاری از سازمان بهزیستی هستند که به دلیل کمبود اعتبار این پرداخت تاکنون میسر نشده است.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز رئیس کمیسیون بهزیستی در کمیسیون حاضر شد و گزارشی از عملکرد این سازمان و نیازهای آن به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه آقای قادری عنوان کرد که با توجه به حجم کارهایی که به سازمان بهزیستی سپرده شده و با ساختار موجود این سازمان قادر به انجام وظایف خود نیست و برای تحقق و انجام مأموریت‌های سپرده شده به سازمان بهزیستی یا باید اعتبارات افزایش یابد و جایگاه این سازمان ارتقا یابد و یا اینکه اصلاح ساختار صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر 491 هزار نفر در نوبت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی هستند و 136 خانواده نیز در نوبت دریافت حق پرستاری از این سازمان قرار دارند که به دلیل کمبود اعتبار انجام وظایف و مأموریت‌های سازمان بهزیستی در این حوزه میسر نشده است.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه با حضور نماینده سازمان برنامه و بودجه اعتبارات بخش فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان اعتراضات و نقطه‌نظرات خود را در این مورد مطرح کردند.

وی افزود: اگرچه اعتبارات بخش فرهنگ در بودجه سال آینده نسبت به سالجاری 13 درصد افزایش یافته، اما این افزایش متناسب با رشد کل بودجه نیست و در حالیکه کل بودجه رشد 42 درصدی را نشان می‌دهد بودجه بخش فرهنگ تنها 13 درصد افزایش یافته و این یعنی اینکه در واقع نه تنها رشدی نبود، بلکه اعتبار بخش فرهنگ 29 درصد هم کاهش یافته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتبارات حوزه رسانه در سال آینده رشد 12 درصدی داشته و بودجه بخش دین و مذهب تنها 0.8 درصد برای سال آینده افزایش پیدا کرده و اعتبارات حوزه ورزش نه تنها رشدی نداشته بلکه، 12 درصد هم کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که وزارت ورزش و جوانان نتوانسته موفقیتی در حوزه جذب بودجه و اعتبارات داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 991572

مهمترین اخبار ایران و جهان: