نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 20:12

توزیع ۱۴ هزار تن اقلام اساسی در همدان

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۴ هزار تن اقلام اساسی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فضلی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این اقلام شامل ۶ هزار تن برنج، ۶ هزار تن شکر، ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد و ۵۰۰ تن گوشت قرمز منجمد است.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته حدود ۱۰۰۰ تن سهمیه ویژه برنج برای اقشار کم درآمد، بهزیستی، کمیته امداد و هیئت‌های فعال تخصیص گرفته شد.

فضلی اظهار کرد: در حوزه بازرسی اقلام اساسی و نانوایی‌ها از ابتدای سال تا تاریخ ۶ دیماه حدود ۲۷ هزار مورد بازرسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۶ هزار مورد از بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان و ۱۱ هزار مورد در حوزه کالاهای اساسی و کشاورزی بوده است.

فضلی اضافه کرد: تعداد تخلفات ثبت شده در دو حوزه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد که یک هزار و ۳۵۰ مورد در حوزه آرد و نان و ۱۱۵۰ مورد در حوزه سایر کالاهای اساسی بود.

وی افزود: جمع ارزش ریالی تخلف ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تشکیل پرونده شد و به تعزیرات معرفی شده‌اند.

فضلی بیان کرد: در هفته گذشته ۵۴ اکیپ، بازرسی انجام دادند که ۳۰ اکیپ در حوزه آرد و نان بود، علاوه بر این حدود ۳۵۰ مورد بازرسی در حوزه آرد و نان انجام شده که ۱۳ مورد تخلف ثبت شده است و ارزش ریالی تخلف در این حوزه ۶۶ میلیون ۹۲۸ هزار تومان بود که شامل عدم رعایت ساعت کاری ۵ مورد، عدم پخت سقف سهمیه روزانه ۴ مورد، عدم رعایت وزن چانه ۷ مورد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر محصولات ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در هفته گذشته انجام شد و برای ۹ واحد متخلف پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی تخلف حدود ۲۲ میلیون تومان گزارش شده و شامل ۴ مورد گران فروشی، یک مورد عرضه خارج از شبکه، ۳ مورد عدم درج قیمت و یک مورد عدم ارائه فاکتور بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941272

مهمترین اخبار ایران و جهان: