نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 16:29

مظنون ارسال بسته حاوی بمب به سفارت اوکراین در اسپانیا بازداشت شد

پلیس اسپانیا یک مرد را به ظن دست داشتن در ارسال بسته حاوی بمب به سفارت اوکراین و همچنین سوءقصد به نخست وزیر اسپانیا، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک تبعه ۷۴ ساله اسپانیایی را به ظن دست داشتن در ارسال بسته‌های حاوی بمب به ۶ آدرس از جمله سفارت اوکراین و اقامتگاه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، بازداشت کرده است.

در جریان ارسال بسته‌های مذکور به ۶ آدرس مختلف در اسپانیا که اواخر نوامبر و اوایل دسامبر پارسال صورت گرفت، هیچکس کشته نشد اما یکی از کارکنان سفارت اوکراین در هنگام باز کردن بسته پستی، دچار جراحت جزئی شد.

علاوه بر سفارت اوکراین و اقامتگاه سانچز، وزارت دفاع اسپانیا و یک پایگاه هوایی در نزدیکی مادرید که سلاح‌های اهدایی اسپانیا به اوکراین از آنجا به کی‌یف ارسال می‌شد نیز هدف قرار گرفته بود.

پس از این اتفاق، سفارت اوکراین در مادرید تدابیر امنیتی سفارت‌های دیگر خود در سایر کشورها را تشدید کرد. بازداشت این مظنون پس از آن صورت گرفت که نشریه نیویورک‌تایمز روز یکشنبه در گزارشی مدعی شد که مقامات اطلاعاتی ارتش روسیه به اعضای وابسته یک گروه شبه نظامی حامی «برترپنداری نژاد سفید» دستور داده‌اند تا این عملیات‌ها را در خاک اسپانیا انجام دهند.

مقامات آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته بودند که افسران اطلاعاتی روسیه که دستور این عملیات را داده بودند، ظاهراً قصد داشتند تا دولت‌های اروپایی را غافلگیر کرده و شاید هم «آمادگی گروه‌های نیابتی مسکو را در صورت تشدید جنگ اوکراین آزمایش کنند.»

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه پارسال، اسپانیا علاوه بر ارسال سلاح به کی‌یف، سربازان اوکراین را نیز آموزش می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 997772

مهمترین اخبار ایران و جهان: