نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 14:37

دستیار ویژه رئیس‌جمهور: موانع حضور مردم در اداره کشور برداشته شود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید موانع حضور مردم در اداره کشور برداشته شود، گفت: مردم باید در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مرحله اجرا و نظارت حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید احمد عبودتیان صبح امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ما در گام دوم نیازمند حضور و حرکت مردم هستیم و مردم باید در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و مرحله اجرا و نظارت حضور داشته باشند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: جلب مشارکت مردم و دلگرم کردن آن‌ها به انقلاب اسلامی تنها از طریق در وسط میدان بودن مردم عملی می‌شود.

وی افزود: نظارت بر عملکرد مدیران در دستور کار قرار دارد و موانع قانونی برای سپردن این امر به مردم به زودی برداشته می‌شود.

عبودتیان با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در تولید ماسک و توزیع بسته‌های غذایی در دوران شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: این مشارکت مردم باعث عبور کشور از بحرانی بزرگ شد.

وی عنوان کرد: مردم کشور با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات اصالت و فطرت خود را حفظ کرده‌اند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: هم‌اکنون ۹۷ نهاد انقلابی و مردمی در کشور فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: گام اول مردمی‌سازی حکومت توسط امام خمینی(ره) و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد در این مرحله ما شاهد ایجاد بسیج مستضعفین و سایر نهادهای انقلابی بودیم.

عبودتیان افزود: همچنین در گام دوم مردم هشت سال جنگ را با این الگو اداره کردند و بعد از آن هم در دوره سازندگی در کنار متخصصین در بازسازی و اداره کشور نقش برجسته‌ای داشتند.

وی اظهار داشت: در گام سوم نمی‌توان تنها متکی به منابع دولتی بود و مردم را نادیده گرفت بلکه باید موانع حضور مردم در اداره کشور برداشته شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 997472

مهمترین اخبار ایران و جهان: