نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 13:02

فارس من| حامیان جنگ تحمیلی به ایران غرامت دهند

جمعی از کاربران فارس من در کمپینی با اشاره به استفاده رژیم صدام از تسلیحات شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه ایران، خواستار پیگیری دریافت غرامت جنگ ایران و عراق از حامیان آن به ویژه آلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من در کمپینی با اشاره به استفاده رژیم بعث عراق از سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه ایران، خواستار دریافت خسارت از حامیان و تسلیح کنندگان این رژیم به تسلیحات شیمیایی شدند.

در این کمپین با اشاره به اثبات استفاده عراق از تسلیحات شیمیایی در هشت سال جنگ تحمیلی آمده است: به کارگیری تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی، قطعا بدون همکاری آموزشی و لجستیکی امکانپذیر نیست و کشور استفاده کننده قطعات باید آموزش‌های دقیق و کامل دیده باشد. آنچه بدیهی است، آلمان علاوه بر مهیا کردن این تسلیحات، آموزش لازم برای به کارگیری این تسلیحات را نیز به عراق داده است. دولت آلمان هنوز به اسرائیل خسارت هولوکاست را می‌پردازد. بنابراین باید پرسید چرا همین مطالبه خسارت را نباید بابت همکاری نظامی آلمان و صدام که منجر به حملات شیمیایی شد، پیگیری کرد؟!

در کمپین مذکور عنوان شده است: مهیا کردن این تسلیحات و آموزش نیروهای عراقی برای استفاده این سلاح‌ها، همگی قابلیت پیگرد دارند. دولت وقت عراق نیز قطعا پول زیادی خرج این آموزش‌ها کرده و پول فراوان برای در اختیار گرفتن این تسلیحات داده است. از همه این موارد این‌چنین برمی‌تابد که هر چه زودتر باید بحث غرامت جنگ ایران و عراق را از حامیان آن پیگیری کرد.

به گزارش فارس، آلمان یکی از تجهیزکنندگان صدام به سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت ساله صدام علیه ایران بود. 

در همین خصوص نیز اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان درباره وضعیت حقوق بشر در ایران با واکنش ناصر کنعانی مواجه شد و سخنگوی دستگاه دیپلماسی دوم خرداد ماه با انتشار تصاویری از بمباران شیمیایی سردشت که شرکت‌های آلمانی یکی از تجهیزکنندگان سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام بودند، در توئیتر نوشت: بسیار بعید است وزیر خارجه آلمان از ذهنیت مردم ایران نسبت به گازها و مواد شیمیایی و ارتباط آن با دولت آلمان مطلع نباشد. وی که دولت متبوعش مسؤول تجهیز رژیم صدام به جنگ افزار شیمیایی و شهادت و مسمومیت هزاران شهروند ایرانی است، چگونه به خود حق می‌دهد از حقوق بشر مردم ایران صحبت کند!

به گزارش فارس، هفتم تیر ماه ۱۳۶۶ چهار نقطه پرازدحام شهر سردشت توسط سوی نیروی هوایی رژیم بعث با هفت بمب خردل مورد اصابت قرار گرفت. ۲ بمب در بازار شهر، ۲ بمب در منطقه مسکونی و سه بمب دیگر نیز در باغ‌های مجاور شهر فرود آمد و در پی آن ۱۳۰ نفر از شهر ۱۲ هزار نفری سردشت به شهادت رسیدند و بیش از هشت هزار نفر هم دچار عوارض شیمیایی شدند

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1244128

مهمترین اخبار ایران و جهان: