نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 15:11

کسب رتبه اول اشتغالزایی در سطح کشور توسط بنیاد برکت قزوین

بنیاد برکت قزوین رتبه اول اشتغالزایی در بین استان های سراسر کشور را کسب کرد و مورد تقدیر قرار گرفت.

حسین مهدوی زادگان مدیر بنیاد برکت در قزوین در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه و حمایت از طرح های اشتغالزایی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان جویای کار به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محول شد که در این راستا بنیاد برکت در استان قزوین نیز با حمایت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خرد و کوچک و زودبازده، رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور طی سال گذشته را کسب کرد.

وی افزود: بر این اساس در مراسمی که با حضور محمود عسکری آزاد دستیار رییس جمهور و رییس هیات مدیره بنیاد برکت، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد، از بنیاد برکت قزوین به عنوان استان برتر و رتبه اول در حوزه اشتغالزایی در سطح کشور تقدیر به عمل آمد.

وی طرح‌های بنیاد برکت را در قالب مشاغل خرد و کوچک و خانگی و روستایی برشمرد و گفت: توانمندسازی مناطق محروم، تکمیل زنجیره‌های مشاغل، افزایش مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، حمایت از زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی فارغ‌التحصیلان جویای کار، جهش بنگاه‌های دانش بنیان و... از جمله اهداف اجرای طرح‌های این بنیاد است.

این مسئول با تاکید بر اینکه راه خروج از بن بست‌های اقتصادی و نجات کشور از تورم و رشد تولید، راه‌اندازی کارگاه های کوچک و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است، ادامه داد: باید بستر مناسب برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود تا شاهد رشد تاثیرگذار در این زمینه باشیم لذا ضروری است که دستگاه‌‌‌های مربوطه موانع پیش روی اشتغال جوانان و کارگاه‌های تولیدی را برطرف کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1244628

مهمترین اخبار ایران و جهان: