نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 12:31

آمار و ارقام در مورد عملکرد سپاهان در لیگ برتر چه می‌گوید؟

عملکرد تیم فوتبال سپاهان در لیگ برتر فوتبال از نظر آماری بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان در پایان لیگ برتر فوتبال عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و فقط با یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم قرار گرفت.

طلایی‌پوشان با ۳ باخت کمترین شکست در لیگ برتر را تجربه کردند؛ آن‌ها همچنین با کسب ۳۶ امتیاز در بازی‌های خانگی در نقش‌جهان بهترین تیم از این لحاظ بودند.

شهریار مغانلو مهاجم سپاهان با ۱۳ گل زده آقای گل لیگ برتر شد، مغانلو همچنین با ۶ پاس گل تأثیر زیادی در نایب‌قهرمانی سپاهان داشت، شهریار البته با دریافت ۸ کارت زرد خشن‌ترین بازیکن سپاهان در لیگ لقب گرفت.

البته رامین رضاییان با ۷ پاس گل بهترین بازیکن از این نظر بود، مغانلو و فرشاد احمدزاده نیز هرکدام ۶ پاس گل دادند و میلاد زکی‌پور و امید نورافکن هم هرکدام ۳ پاس گل دادند.

سپاهان با ۴۹ گل زده دومین خط حمله لیگ برتر را از آن خود کرد، شاگردان مورایس همچنین ۱۲ هفته از مسابقات لیگ در صدر جدول رده‌بندی قرار داشتند.

رامین رضاییان با ۲۵۴۸ دقیقه بیشترین زمان حضور در زمین را برای سپاهان داشت، بعد از رامین به ترتیب پیام نیازمند، شهریار مغانلو، مسعود ریگی و امید نورافکن بیشتری بازی را برای سپاهان انجام دادند.

تیم فوتبال سپاهان تاکنون ۵ بار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده است، طلایی‌پوشان ۴ بار قهرمان جام حذفی شده و ۱۳ باز در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند که یک نایب‌قهرمانی آسیا دستاورد آن بوده است.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237628

مهمترین اخبار ایران و جهان: