نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 17:06

عید«مقاومت و آزادسازی»نقطه عطفی در تاریخ نزاع عربی-صهیونیستی است

سخنگوی جنبش انصار الله یمن با صدور پیامی، بیست و سومین سالروز عید «مقاومت و آزادسازی» را به ارتش، ملت و مقاومت لبنان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی جنبش انصار الله یمن با صدور پیامی بیست و سومین سالروز «عید مقاومت و آزادسازی» را به ملت و مقاومت لبنان و حزب الله تبریک گفت.

«محمد عبدالسلام» در توییتی به این مناسبت نوشت: روز مقاومت و آزادسازی را به ارتش، مردم و مقاومت لبنان تبریک می‌گوئیم، این روز، یادآور نخستین شکست رژیم اشغالگر اسرائیل و خروج بدون قید و شرط آن از یک سرزمین عربی اشغالی (جنوب لبنان) و زیر آتش مقاومت اسلامی حزب الله است.

عبدالسلام در ادامه توئیت خود افزود: چنین شکستی نشان دهنده نقطه عطفی در تاریخ درگیری کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بود، زیرا نقطه آغاز اساسی برای تحمیل شکست‌های پی در پی و ادامه‌دار بر ارتش صهیونیستی بود.

لبنان در ۲۵ ماه می هر سال شکست ارتش رژیم صهیونیستی و خروج آن را از اکثر سرزمین‌های لبنان که در سال ۱۹۷۸ اشغال کرده بود، جشن می‌گیرد. در چنین روزی در سال ۲۰۰، میلادی، مقاومت بر ارتش دشمن پیروز شد و را شکست داد و صهیونیست‌ها از سرزمین‌های جنوب لبنان بدون هیچ محدودیت و قید و شرطی و یا انجام مذاکره و توافقی خارج شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238072

مهمترین اخبار ایران و جهان: