نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:59

برگزاری جشنواره فرش در شهرستان تویسرکان

همدان- رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تویسرکان از برگزاری جشنواره فرش در شهرستان تویسرکان با هدف احیا و رونق صنعت فرش و قالی بافی و اشتغالزایی خبر داد.

احسان عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نمایشگاه فرش تویسرکان با حضور فعالان استانی در این عرصه به میزبانی شهرستان تویسرکان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از اهم برنامه‌های این جشنواره می‌توان به پخش کلیپ، موسیقی زنده، سخنرانی مسئولان استانی، شهرستانی و سخنرانی رئیس ملی فرش مرکز ایران و تقدیر از بافندگان و پیشکسوتان این حوزه خواهد بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان در ادامه صحبت‌های خود از فعالیت یک تعاونی فرش با بیش از یک هزار و ۲۰۰ دار قالی در این شهرستان خبر داد و افزود: تولید فرش دست باف در گذشته‌ای نه چندان دور یکی از راه‌های کسب درآمد و امرار معاش در این شهرستان بوده و باید با اجرای برنامه‌های کارشناسانه و دقیق این هنر وصنعت ارزشمد را احیا کنیم.

عبدالملکی از تعداد سهامداران فرش دراین شهرستان نام برد وادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ سهامدار خاص، چهار هزار نفر افراد متفرقه مانند مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و یک هزار و ۱۶۳ بیمه شده دراین شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکهبیش از ۵۰۰ نفر از فرش بافان و قالی بافان شهرستان تویسرکان بازنشسته شده و از تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند؛ اظهار کرد: تعداد ۷۰۰ هنرمند نیز در این بخش هنوز مشغول به کار هستند و برخی افراد به صورت فصلی در این رشته فعالیت دارند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان تصریح کرد: این شهرستان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی در زمینه تولید فرش دست باف و در عین حال برخوردار از طرح و نقشه‌های به روز و بازار پسند است.

عبدالملکی متذکر شد: نخستین نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف شهرستان تویسرکان در آستانه فرارسیدن دهه تولید، تجارت و هفته صنایع دستی از ۲۳ خرداد ماه تا ۲۵ خردادماه از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۷ الی ۲۱ در اداره فرهنگ وارشاد این شهرستان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277028

مهمترین اخبار ایران و جهان: