نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 12:28

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی اعلام شد

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از اعلام نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بابک ثابت امروز در نشست منطقه ای اعتبار بخشی آموزش پزشکی با حضور ریاست فدراسیون جهانی آموزش پزشکی و نمایندگان کشورهای خاورمیانه در مرکز همایش های مرکز قلب شهید رجایی، افزود: اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی ایران در دو دوره ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ انجام شده است.

وی افزود: در دور اول ۶۴ دانشکده و در دور دوم ۶۵ دانشکده اعتباربخشی شدند. اعتباربخشی بر اساس استانداردهای جهانی و منطبق بر فرهنگ کشور به صورت ساختارمند صورت گرفت.

دبیر شورای پزشکی عمومی اظهار داشت: ۳۳ جلسه کمیته اعتباربخشی، ۱۳۵ بازدید و ۵ هزار ساعت نفر بازدید صورت گرفت.

وی افزود: نتایج ارزیابی درونی و بیرونی آرا به دانشگاه ها ابلاغ شد و پیش رای به شورای گسترش ارائه شد.

ثابت گفت: در مرحله اول ۲ دانشکده تایید سه ساله، ۲۲ دانشکده تایید دو ساله، ۲۲ دانشکده تایید یک ساله و ۱۸ دانشکده تایید مشروط همراه با اخطار دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دور دوم و پس از ارائه فرصت به دانشکده برای رفع نقص، در نهایت یک دانشکده تایید چهار ساله، ۶ دانشکده تایید سه ساله، ۳۳ دانشکده تایید دو ساله، ۱۱ دانشکده تایید یک ساله و ۱۱ دانشکده تایید مشروط همراه با اخطار دریافت کردند.

دبیر شورای پزشکی عمومی افزود: دو دانشکده پزشکی تهران و شیراز که در دور اول تایید سه ساله دریافت کرده بودند در تابستان امسال برای بار دوم ارزیابی می شوند.

وی گفت: در دور دوم همچنین ۴۰ دانشکده به صورت هوشمند و منطبق بر استانداردها رصد شدند. نتایج مرحله اول هم به طور دائم مونیتورینگ شد.

ثابت با اشاره به اقدامات حوزه مستندسازی و اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی گفت: اتمام دوره دوم اعتباربخشی و آغاز دوره سوم ارزیابی برای دانشکده های دارای اخطار و تایید یک ساله از جمله برنامه های اعتباربخشی است.

وی افزود: استفاده از طیف وسیع تری از اعضای هیات علمی و بازنگری استانداردهای ملی و سنجه های اعتباربخشی بر اساس آخرین نسخه های جهانی و بازنگری اسناد بالادستی مرتبط با آموزش پزشکی از دیگر فعالیت آینده در این حوزه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202128

مهمترین اخبار ایران و جهان: