نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 18:14

زاخارووا: مراسم روز پیروزی روسیه در ۴۰ کشور برگزار شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مراسم روز پیروزی همزمان با روسیه در ده‌ها کشور دیگر نیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از برگزاری مراسم روز پیروزی در بسیاری از کشورها خبر داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که مراسم روز پیروزی بر نازیسم در ۴۰ کشور برگزار شد و اعلام کرد که ده ها هزار نفر در این کشورها در مراسم روز پیروزی شرکت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که صدها، هزاران و ده ها هزار نفر در سراسر جهان، خارجی‌ها، روس‌ها، خانواده‌های شهروندان روسیه و شهروندان سایر کشورها - این روزها را گرامی می دارند.

زاخارووا افزود: سفارت‌ها و دیپلمات‌های روسیه به طور فعال به آنها در این امر کمک می کنند. فشارها و حملات آنها به روسیه اکنون نتیجه معکوس داده است.

در هفتادوهشتمین سالروز پیروزی شوروی بر آلمان نازی، مراسم رژه نیروهای مسلح روسیه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور برگزار شد. در این رژه حدود ۱۰ هزار نیرو و بیش از ۱۲۰ یگان تسلیحاتی و تجهیزانی مختلف حضور داشتند. این مراسم با حضور میهمانان و مقامات عالی‌رتبه خارجی از جمله صدر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان و همچنین الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200572

مهمترین اخبار ایران و جهان: