نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 09:15

تداوم روزهای بهاری در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی استان گفت: روزهای جمعه و شنبه انتظار داریم در مناطق ساحلی و کوهپایه‌ها شاهد افزایش ابر و بارش‌های خفیف و پراکنده باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: هوایی بهاری را پشت سر گذاشتیم به‌طوری‌که بیشینه دما مربوط به ساری با ۲۹ و کمینه دما مربوط به بلده با ۴ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی روزهای جمعه و شنبه باتوجه به تقویت و شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم در مناطق ساحلی و کوهپایه‌ها شاهد افزایش ابر و بارش‌های خفیف و پراکنده باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش نسبی دمای هوا، بیان کرد: روزهای یک‌شنبه و دوشنبه با تقویت سامانه ناپایدار بارشی انتظار داریم بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش یابد.

اسدی اضافه کرد: در این مدت دمای هوا هم کاهش می‌یابد، به‌طوری‌که روز دوشنبه کاهش محسوس دما را داریم.

وی یادآور شد: در ارتفاعات ابری و مه‌آلود و با کاهش دید همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: همچنین روز دوشنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی بالای ۲۵۰۰ مازندران بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با بیان اینکه روز سه‌شنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، یادآور شد: باتوجه به شرایط آب و هوایی لازم است هم‌استانی‌ها پیگیر وضعیت هوا باشند.

وی گفت: دریای مازندران طی روزهای جمعه و شنبه به‌صورت موج کوتاه و گاهی نسبتا مواج خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1205672

مهمترین اخبار ایران و جهان: