نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 09:21

خواستگاه انقلاب حوزه است

بیرجند_ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: خواستگاه انقلاب اسلامی و امتداد آن از حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رستمیان یکشنبه شب در دیدار تعدادی از اساتید حوزه و مبلغان دینی با استاندار اظهار کرد: از روحانیت بیشتر درباره عملکرد دولت‌ها و ترک فعل مسئولان در بخش‌های مختلف سوال می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که امروز تصمیم گیری های فرهنگی از حوزه به جاهای دیگر منتقل شده است، افزود: بودجه‌ها رنگ و بوی دیگری گرفته‌اند و برای برگشت شرایط به گذشته باید هزینه زیادی انجام دهیم.

وی عنوان داشت: در سال‌های که دغدغه همه ما فرهنگی است، چشم بینا می‌خواهد که مشکل را در اقتصاد پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان داشت: به عنوان مطالبه طلاب از شما به عنوان نماینده دولت در استان، اگر در ادارات و مناصب دولتی از نیروهای انقلابی با بصیرت و با روحیه جهادی استفاده نشود، تلاش‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام رستمیان تاکید کرد: تصمیم گیری های فرهنگی بدون حضور روحانیت به سرانجام نخواهد رسید و در انتخاب‌ها ملاک اصلی تبعیت از ولایت فقیه و فعالیت‌های جهادی باید باشد.

در ادامه این دیدار تعدادی دیگر از اساتید حوزه و روحانیون حاضر در این برنامه در سخنان خود خواستار پاسخگوی به شبهات اقتصادی با جهاد تبیین، پاسخگویی حوزه‌های علمیه به شبهات فرهنگی، اولین اولویت فرهنگی توجه به جوانان، لزوم توجه ویژه به شبکه مساجد جهادی، توجه به نقش محوری روحانیت، وجود ۱۲۰ مبلغ در حال تحصیل، اجرای طرح امام محله، یک و نیم میلیارد تومان از ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بیرجند، بودجه فرهنگی، حمایت استانداری و خیران برای جذب دانش آموزان با دادن بسته‌ها و ضرورت اختصاص بودجه برای مبلغان دینی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212872

مهمترین اخبار ایران و جهان: