نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 08:41

با گذشت 56 روز از زمستان؛ برف، بهار را از سراب بیرون کرد +فیلم

در پنجاه و ششمین روز از بهار1402 زمستان در برخی مناطق آذربایجان‌شرقی به ویژه شهرستان سراب و ورزقان تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بارش برف در  پنجاه و ششمین روز از بهار ۱۴۰۲ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی بخشیده به‌طوریکه این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.

مردم در شهرستان‌های سراب و ورزقان که ۵۶ روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی مناطق این شهرستان‌های سراب  و ورزقان ( مناطق مس و روستاهای اطراف مس سونگون) آن زمستان در بهار را لمس کردند.

 

 

گزارش فارس حاکی است، بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند، مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

براساس این گزارش، افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.

 

بارش رحمت الهی که از عصر دیروز در بیشتر نقاط آذربایجان شرقی آغاز شده است، امروز صبح ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با بارش برف، مردم سراب را غافلگیر کرد.

ایستگاه هواشناسی سراب با ۲۶ میلیمتر بارش رکورددار میزان بارش در  ۲۴ ساعت گذشته در بین ایستگاه های هواشناسی استان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212928

مهمترین اخبار ایران و جهان: