نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 08:32

فتح خرمشهر آغاز شناخت مجدد ایرانی در توان و اراده است/سوم خرداد مطلع‌الفجر دیگری برای غلبه بر عناد دشمنان بود

استاندار کردستان گفت: سوم خرداد فقط روز یک پیروزی نظامی نیست بلکه سوم خرداد آغاز شناخت مجدد ایران و ایرانی از توان و عزم و اراده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: سوم خرداد فقط روز یک پیروزی نظامی و روز فتح قطعه‌ای ارزشمند از خاک پرافتخار ایران نیست بلکه سوم خرداد آغاز شناخت مجدد ایران و ایرانی از توان و عزم و اراده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سوم خرداد روز بازتفسیر وعده‌های بزرگ الهی در قرآن است که به مجاهدان و موحدان عالم و مسلمان وعده داد که اگر شما یک گام پیش بیایید و جهاد کنید ما شما را حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر، مطلع‌الفجر دیگری برای فتح ارزش‌ها و غلبه بر عناد و کینه‌توزی دشمنان کینه‌توزان بود.

زارعی‌کوشا افزود: ما برای رسیدن به نفقطه نهایی حق بر باطل، خرمشهرهایی در پیش داریم و امروز بزرگداشت و تجلیل از اراده‌های فولادین و ایثارگری رزمندگان رشیدی است که با محدودیت و دست خالی در برابر دشمن بعثی که تمام قدرت‌های دنیا آن را پشتیبانی می‌کردند، ایستادند. 

وی در ادامه گفت: سوم خرداد نقطه الهام‌بخش همه نسل‌ها و ایرانیان است و امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که با قله فاصله چندانی نداریم.

زارعی‌کوشا خاطرنسان کرد: اگر آن روز ارتش و سپاه و بسیج ما با دست خالی و در حالیکه توان ساخت ابتدایی‌ترین سلاح را نداشتیم فتح خرمشهر، آن کار بزرگ را رقم زدند، امروز با الهام از سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس، نظام را به جایگاهی رسانده که یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان در دنیا است.

وی اذعان کرد: برای غلبه بر تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نیازمند اراه‌هایی هستیم که خرمشهر را آزاد کردند و امروز باید با خون‌های شهیدان خرمشهر پیامان ببندیم برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، گام در مسیر پیشرفت بگذاریم و دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام بگذاریم.

استاندار کردستان اضافه کرد: بصیرت مردم تاریخ‌ساز ایران و مردم غیرتمند کردستان همواره موجب خلق حماسه شده است و با وجود اینکه کردستان در اتفاقات سال گذشته کانون توجه دشمنان بود و رسانه‌ها روی آن تمرکز کرده بودتد اما با بیداری مردم کردستان و با رشادت شهیدان بامدی‌ها، آذربارها و اردلان‌ها دشمن در این میدان هم ناکام ماند و درمانده شد.

وی تصریح کرد: امروز تکلیف ما مسوولان و خدمتگزاران مردم بیش از هر زمان دیگری است و امروز با خون پاک شهیدان میثاق می‌بندیم در راستای غلبه بر تحریم دشمنان و خدمت بیشتر به مردم و تحقق اهداف عالیه نظام در احیای تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت، اراده‌ها را قوی‌تر‌ و مستحکم‌تر کنیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234672

مهمترین اخبار ایران و جهان: