نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 23:51

شوراها از اختیارات قانونی برای رفاه و کمک به مردم استفاده کنند

شهریار- دادستان شهریار گفت: شوراها از اختیارات قانونی برای رفاه و کمک به مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عسگری پور عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها گفت: شوراها در قانون اساسی جایگاه بسیار ویژه ای دارند که حدود ۹ اصل از اصول قانون اساسی، متکی به آرا مردم به شوراها اختصاص داده شده که قوه مجریه مصوبات شورا را باید اجرا کنند یعنی قانون گذار شأن بالایی را برای شوراها در نظر گرفته است.

وی افزود: شوراها هم باید همسویی لازم را با قوه مجریه و فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان داشته باشند.

عسگری پور در ادامه در تبیین وضعیت و وظایف شوراها در سیمای حکومت اسلامی اظهار داشت: شوراها نباید از بیت المال زیاده خواهی داشته باشند و عدالت را نادیده بگیرند که این موضوع درباره همه کارگزاران نظام صدق می‌کند چرا که مسئول اسلامی باید نسبت به بیت المال بسیار حساس باشد و زیاده خواهی نکند که خیلی از مشکلات ما همین موضوع است.

دادستان شهرستان شهریار در ادامه گفت: لزوم اصل کنترل و نظارت به معنای مچ گیری یا پیدا کردن نقاط ضعف نیست بلکه اصل کنترل و نظارت باعث می‌شود مدیران جهادی و انقلابی که برای رفاه مردم زحمت می کشند از مدیران که لایق نیستند تشخیص داده شوند.

وی در پایان افزود: شوراها قدر جایگاه خود را بدانند، شورا یعنی نماینده مردم و قدر این موقعیت و اعتماد را بدانید و از وظایف و اختیارات قانونی خودتان برای رفاه و کمک به مردم استفاده کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192828

مهمترین اخبار ایران و جهان: