نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 11:19

پیش بینی برداشت ۶۵ هزار تن پسته در رفسنجان

رفسنجان- فرماندار رفسنجان ضمن پیش بینی برداشت ۶۵ هزار تن پسته و الزامات چگونگی تحقق این آمار تاکید کرد که در مورد خاموشی موتور پمپ‌های چاه‌های کشاورزی نیز هماهنگی ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی روز دوشنبه افزود: این تصمیم گیری در رفسنجان به صورت پایلوت (نمونه) انجام می‌شود و نتیجه آن به سایر نقاط پسته خیز استان گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از محصول پسته رفسنجان بستر اقتصاد و امنیت شهرستان را فراهم کرده است افزود: کشاورزی پسته چند سالی است که با وجود تغییرات اقلیمی آسیب دیده و با کاهش تولید مواجه بودیم لذا با راهکارهای علمی تولید آن افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده امسال در ۲۸ استان پسته خیز کشور ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است.

رضایی تصریح کرد: امسال در رفسنجان ۶۵ هزار تن پسته برداشت خواهد شد که باید این محصول را از آفت‌ها حفظ کرد و در کنار مصرف سمومی مانند آلکامیا و کلودی، از گوگرد هم استفاده کرد؛ باید با مدیریت صحیح، مانع از بین رفتن محصول شویم.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ محصول در چهار ماه باقیمانده تا برداشت پسته مهم است بیان کرد: همچنین کشاورزان دقت کنند اگر چه مصرف کودهای ازته و پتاسیم در ماه‌های تیر و مرداد کمک زیادی به حفظ محصول و جلوگیری از پوکی آن می‌کند اما به میزان زیاد کود ازته به درختان ندهند و در عوض کودهای پتاسه را می‌توانند کمی بیشتر به درخت بدهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1262672

مهمترین اخبار ایران و جهان: