نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 17:20

تحکیم همکاری‌ها محور دیدار وزرای گردشگری ازبکستان و اندونزی

در دیدار وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان با وزیر گردشگری و اقتصاد اندونزی در شهر «تاشکند» بر افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «آزادبیک نظربیک‌اف» وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان و «ساندیاگا صلاح الدین اونو» وزیر گردشگری و اقتصاد اندونزی در شهر «تاشکند» دیدار و تحکیم بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

وزیر فرهنگ و ورزش ازبکستان در کانال تلگرام خود نوشت: در این دیدار درباره اهمیت میراث غنی علمی بزرگانی چون «امام البخاری» و «امام الماتریدی» که در توسعه دین اسلام در توسعه همکاری‌های دوجانبه سهم بی‌نظیری داشتند، صحبت کردیم.

وی افزود: ما همچنین در مورد موضوعاتی مانند افزایش تعداد پروازها بین دو کشور، دعوت از شرکت‌های هواپیمایی اندونزی به ازبکستان تبادل نظر کردیم.

در پایان این دیدار در مورد تشدید روابط برای جذب گردشگران اندونزی به ازبکستان در مسیرهای گردشگری زیارتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره‌های افزایش مهارت با حضور انجمن‌های گردشگری و دانشگاه‌های دو کشور، توسعه روابط فرهنگی بین مردم دو کشور از جمله سازماندهی «روزهای فرهنگ و گردشگری ازبکستان» در اندونزی در سال 2024 میلادی، تولید فیلم مستند «در جستجوی بخاری» اختصاص یافته برای زندگی و فعالیت خلاقه متفکر توافق به دست آمد.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، اندونزی استقلال این کشور‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 23 ژوئن سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1273272

مهمترین اخبار ایران و جهان: