نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 12:13

روز پایانی لیگ پرتغال/ طارمی و یارانش در جستجوی معجزه

تیم پورتو برای قهرمانی در لیگ پرتغال، به اتفاقی شبیه به معجزه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بازی‌های پایانی هفته سی و چهارم لیگ پرتغال امشب (یکشنبه) به پایان خواهد رسید و بنفیکا شانس بیشتری نسبت به پورتو برای قهرمانی برخوردار است.

در پی لغزش‌های پیاپی تیم صدرنشین بنفیکا و شکست خانگی ۱۸ فروردین آن‌ها مقابل نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود یعنی پورتو، حالا عقاب‌ها سایه سنگین اژدها را بالای سر خود حس می‌کنند و حتی ممکن است قهرمانی را از دست بدهند، هر چند که شانس این احتمال، بسیار پائین است.

شاگردان روجر اشمیت آلمانی در تیم بنفیکا هم‌اکنون ۲ امتیاز بیشتر از شاگردان  سرجیو کونسیسائو در پورتو دارند و برای قهرمانی در لیگ پرتغال برای اولین بار پس از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تنها به یک تساوی در بازی خانگی خود مقابل سانتا کلارا، تیم سقوط کرده لیگ نیاز دارند.

 مهدی طارمی و هم‌تیمی‌هایش برای تکرار قهرمانی خود در لیگ پرتغال باید بازی با ویتوریا گیمارش را با پیروزی پشت سر بگذارند و منتظر شکست بنفیکا باشند و یا در حادثه‌ای غیرممکن، منتظر تساوی صدرنشین باشند و خود نیز با اختلاف ۱۱ گل به پیروزی برسند.

 

کونسیسائو درباره جدال امشب با ویتوریا گیمارش می‌گوید: حریف ما چهار بازی گذشته خود را برده و ما هم در سطح خوبی قرار داریم. تا لحظه آخر قهرمانی را دنبال می‌‌کنیم و این به ما بستگی دارد که سه امتیاز را کسب کنیم. هنوز هم به قهرمانی، باور دارم.

با این حال، هواداران بنفیکا برای جشن گرفتن سی و هشتمین عنوان قهرمانی خود در لیگ پرتغال، انتظار پایان بازی با سانتاکلارا در ورزشگاه خانگی خود و جشن گرفتن در میدان  مارکوس د پومبال لیسبون را می‌کشند.

اشمیت هم درباره کاهش ۱۰ امتیازی اختلاف تیم خود با پورتو در طول فصل می‌گوید: بنفیکا هستیم و همیشه برای بردن بازی می‌کنیم. ۱۰ امتیاز جلو بودیم چراکه تقریبا همه بازی‌ها را با پیروزی به پایان رسانده بودیم. بعضی وقت‌ها شما برتری بیشتری دارید اما این مانند مسابقه دو ماراتن است. هر بازی یک چالش است مانند بازی گذشته. در بازی با اسپورتینگ لیسبون به بازی برگشتیم، ۲ گل را جبران کردیم و نباختیم. یکشنبه، روز خوبی برای ما خواهد بود.

همزمان با رقابت بنفیکا و پورتو بر سر قهرمانی در لیگ پرتغال، طارمی و  گونسالو راموس، ۲ مهاجم این ۲ تیم نیز رقابت شانه به شانه‌ای را بر سر فتح کفش طلا دارند.

 

ستاره ایرانی پورتو اما با چهار گلی که در بازی گذشته مقابل فامالیسائو به ثمر رساند، ۲۱ گله شده و از ستاره ۲۴ ساله پرتغالی بنفیکا که در مراحل حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز جانشین  کریستیانو رونالدو  شده بود، سه گل پیشی گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241528

مهمترین اخبار ایران و جهان: