نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:05

جوانی جمعیت به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسئولان باشد

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مسئولان در شرایط کنونی کشور، حمایت از خانواده است و جوانی جمعیت به عنوان یک اصل مهم مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، حمایت از خانواده را یکی از فرائض مهم مسئولان کشور قلمداد کرد و گفت: خانواده جزو مقوله‌های مهم در هر جامعه‌ای بوده و بقای هر کشوری در بقای کانون خانواده است، به همیت خاطر حمایت از خانواده باید جزو فرائض مهم مسئولان کشور باشد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به آن حساس باشیم، مقوله افزایش جمعیت است، اظهار کرد: شرایطی که امروز در خصوص جمعیت کشور داریم، به هیچ وجه مناسب نیست؛ چرا که آمار حاکی از سوق ایران به سمت جمعیت سالمندی بوده و این موضوع می‌تواند تهدیدی جدی برای کشور باشد.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه تداوم این روند باعث خواهد شد که در آینده نزدیک ۳۰ درصد از جمعیت کشور به سمت سالمندی سوق یافته و همین موضوع حساسیت توجه به این امر را دو چندان می‌کند، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور، نیروی انسانی جوان آن کشور است؛ چرا که نیروی جوان سرشار از انرژی بوده و می‌تواند اهرم قوی برای سازندگی باشد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه اگر به موضوع جوانی جمعیت اهتمام نورزیم، دیری نخواهد پایید که نیروی مولد، سازنده، پویا و پرانرژی کشور را از دست خواهیم داد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت داشتن نیروی جوان در کشور، مسئولان باید حساسیت زیادی در راستای حل مشکل کاهش جمعیت به خرج دهند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱، از این روز به عنوان روز مقاومت و ایستادگی یاد کرد و گفت: وقتی دشمن قصد تعدی به مرزهای کشور را داشته باشد، دو راه بیشتر نخواهیم داشت و بی‌تردید هزینه تسلیم شدن سنگین‌تر و ننگین‌تر از هزینه مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه زنجان همچنین با بیان اینکه تجربه نشان داده است که اعتماد به آمریکا به هیچ وجه کار عقلانی نیست، اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای همه به این نتیجه رسیدند که ایران اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده و این آمریکا بود که با خلف وعده خود، باعث شد تا اعتماد به سران این کشور بیش از پیش از بین برود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222672

مهمترین اخبار ایران و جهان: