نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 15:07

نمایندگان مجلس کارهای بر زمین مانده را در اولویت قرار دهند

امام جمعه نایین گفت: نمایندگان مجلس در این فرصت باقی مانده برای رضای خدا کار کنند و به این مطلب اهمیت دهند که کدام کار امروز روی زمین مانده است و در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین ضمن تبریک سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و حماسه معجزه آسای فتح خرمشهر اظهار کرد: طبق فرموده‌ امام خمینی (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست و فتح ارزش‌های اسلامی است این یعنی نباید بر سر ارزش‌های دینی که با خون هزاران شهید به دست آمده کوتاه بیاییم و برای ارزش‌های کم رنگ شده نیز تلاش و مجاهدت کنیم که رمز آن وحدت، اتحاد، بصیرت، دشمن‌شناسی و انجام وظیفه در پرتو تبعیت محض از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به اینکه حاجیان عزیز کم کم برای سفر پر معنویت حج آماده می‌شوند، گفت: هدف اصلی حضور در حج، ارتقاء امت اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد امت اسلامی در مقابل ظلم و استکبار و بت‌های انسانی و غیر انسانی است.

مطهرخو تصریح کرد: این فرصت مناسبی است برای حاجیان که از کشور ما به عنوان شیعه اعزام می‌شوند و با اعمال و رفتارشان اسلام ناب واقعی را نشان بدهند یعنی اسلام منهای تبعیض نژادی و تمایز طبقاتی و اسلام همراه با جهاد بر علیه کفر و نفاق و همراه با امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلمه اسلام ناب محمدی را باید ترویج کنند.

خطیب نماز جمعه نایین بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مجلس را انقلابی خواندند و از عملکرد آن ابراز رضایت کردند و البته گفتند استثنائاتی هم در افراد وجود دارد ولی کلیت حرکت مجلس مثبت بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد نقشه راه برای اولویت‌بندی در قانون‌گذاری، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، خلاقیت در ظرفیت‌سازی بسترهای نظارتی، کنش فعالانه در عرصه دیپلماسی و بسته تحول قوانین اقتصادی برای اصلاح نظام بانکی بخشی از کارنامه مجلس است.

مطهرخو با اشاره به قوانینی در حوزه‌هایی نظیر مالیات، مسکن، بیمه، شفافیت و کشاورزی گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان، طرح اصلاح قانون انتخابات، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تصویب کلیات ارتقاء امنیت زنان، طرح نظام‌بخشی به فضای مجازی، تصویب دو فوریت لایحه عفاف و حجاب، تصویب قوانین مبارزه با فساد و رفع تبعیض، بهبود فضای کسب و کار و قانون جهش دانش بنیان از دیگر اقدامات نمایندگان این دوره از مجلس است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی نیز به نمایندگان مجلس داشتند از جمله ساده‌زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی‌گری و تواضع در برابر مردم و همچنین تأکید کردند که نمایندگان چند ماه قبل از انتخابات کارها را تعطیل نکنند و به کارهای نیمه تمام بپردازند.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات و هواداران آنان گفت: توصیه من این است که نگاه تخریبی نداشته باشید چرا که تخریب نماینده تخریب جایگاه مجلس و تعدی به شعور مردمی است که به آن نماینده رأی داده‌اند و از نظر شرعی نیز جایز نیست.

مطهرخو ادامه داد: نمایندگان فارغ از این حواشی به کارها بپردازند و بدانند مردم هوشیار هستند و می‌بینند که چه کسی کار می‌کند و چه کسی شعار می‌دهد.

امام جمعه نایین تصریح کرد: نمایندگان عزیز در این فرصت باقی مانده برای رضای خدا کار کنند و توجهی به این مطلب نداشته باشند که کدام کار را که انجام دهند باعث می‌شود مردم ببینند و رأی‌آوری بیشتری دارد بلکه به این مطلب اهمیت دهند که کدام کار امروز روی زمین مانده است و در اولویت قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروزه در عرصه تبلیغ دینی ضعیف هستیم و به مبلغ و امام جماعت نیاز داریم، بیان کرد: توصیه و تأکید بر این مطلب دارم که پسران و دختران عزیزی که علاقه و زمینه استعدادی دارند وارد حوزه علمیه و این عرصه بزرگ جهاد و تبلیغ دین شوند و بدانند که امروزه درب حوزه‌ برای ورود به عرصه فعالیت‌های مختلف علمی و تخصصی باز شده است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239372

مهمترین اخبار ایران و جهان: