نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 19:17

برنامه روایت پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد/پوشش نخبگان عشایر

یاسوج_ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه روایت پیشرفت با پوشش بخش های مختلف در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شریف اسلامی در حاشیه بازدید دانش آموزان نخبه عشایری از بیمارستان پیوند شیراز و دیدار با پرفسور ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران افزود: روایت پیشرفت یکی از برنامه‌های این نهاد در راستای معرفی الگوهای علمی، هنری، فرهنگی و … است.

اسلامی تصریح کرد: در اولین برنامه دانش آموزان مستعد عشایری را به دیدار پدر پیوند کبد ایران که خود از فرزندان و مفاخر عشایر است آوردیم.

وی افزود: هدف این برنامه آشنایی با مفاخری است که می‌توانند الگوی نسل جوان بوده و همچنین آشنایی با راه و مسیری است که این مفاخر برای موفقیت طی کردند.

اسلامی عنوان کرد: حوزه هنری اولین برنامه روایت پیشرفت خود را برای دانش آموزان عشایری برگزار کرده است و معتقدیم جامعه عشایری حق بزرگی بر گردن کشور دارد و بسیاری از نخبگان کنونی کشور از این جامعه پا گرفته‌اند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تحصیل استاد ملک حسینی در روستای گوشه شاه قاسم شهرستان بویراحمد، خطاب به دانش آموزان عشایری اضافه کرد: فاصله دبیرستان شما با محل زندگی دکتر ملک حسینی کمتر از دو کیلومتر است و ایشان در همین مکان تحصیل می‌کردند و امروز افتخار نه تنها کهگیلویه و بویراحمد بلکه افتخاری برای ایران در سطح جهان هستند.

اسلامی بیان کرد: این نشان دهنده این است که «خواستن توانستن است» و فرقی نمی‌کند فرزند شهر باشید یا عشایر، چرا که موفقیت در هر کاری مستلزم اراده قوی و تلاش و کوشش است.

وی افزود: همانطور که دکتر ملک حسینی و دکتر نیک اقبال که خود عشایر زاده هستند، به این مهم دست یافتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211872

مهمترین اخبار ایران و جهان: