نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 17:34

۵۷۹ خانوار دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی بوشهر است

بوشهر- مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۵۷۹ خانوار دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسدی راد ظهر یکشنبه در دیدار با خانواده‌های دوقلویی و سه قلویی عنوان داشت: بهزیستی به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین کردن بخشی از هزینه‌ها مالی این خانواده‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

وی ابراز کرد: این خانواده‌ها تا پایان سن ۶ سالگی فرزندان از خدمات مستمری، مشاوره، تسهیلات خوداشتغالی در صورت بیکاری سرپرست و… بهره مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلویی، ۵۲ سه قلویی و سه خانوار چهار قلو تحت حمایت بهزیستی است.

وی افزود: پرداخت مستمری بر اساس بعد خانوار آنان می‌باشد که خانواده‌های دارای فرزند دو قلویی بعد خانوار چهار نفره مبلغ یک میلیون و چهارصد و چهار هزار تومان، پنج نفره یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و خانواده‌های سه قلو و بالاتر نیز مبلغ یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان دریافت می‌کنند.

به مناسبت هفته ملی جمعیت همچنین متعاقب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مدیرکل به همراه معاون امور اجتماعی، کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی خانواده و بانوان بهزیستی استان و مدیر کل دفتر امور خانواده و زنان استانداری از خانواده‌های دوقلویی و سه قلو بازدید کرد.

در پایان این دیدار هدیه برای هر قلو از خانواده‌ها از سوی بهزیستی و هدایایی از طرف امور بانوان استانداری برای مادران تقدیم شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211728

مهمترین اخبار ایران و جهان: