نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:40

افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده زنجان و ابهر/ نوسازی بیش از ۱۰۲۴ واحد مسکونی

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از افتتاح ۱۳۴ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در شهرستان‌های زنجان و ابهر همزمان با سالروز حماسه فتح خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با سالروز فتح خرمشهر ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده  سراسر کشور  با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن تعداد  یک هزار و ۲۴  واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان در حال نوسازی است که تعداد ۱۳۴ واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد و این تعداد واحد مسکونی در قالب ۲۰ پروژه اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان درصد سهم تعداد واحد مسکونی نوسازی شده را 2 درصد اعلام و تصریح کرد: تعداد پروژه‌های در دست ساخت در محلات بافت فرسوده تعداد ۲۶۸ پروژه است.

وی سهمیه استان زنجان از محل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی  را 3 هزار و ۱۴۴ واحد مسکونی عنوان کرد و گفت: بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردار هستند. 

اسماعیلی تاکید کرد: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری طی سال جاری در چهار محور  شامل «نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیر بنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان» پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای ایجاد یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات استفاده شود، ابراز داشت: حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نگاه حمایتی به این موضوع دارند و شهرداری را شریک راهبردی در جریان نوسازی می‌دانند.

گفتنی است بهره برداری از ۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور با حضور مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی  به صورت ویدیو کنفرانسی روز پنجشنبه ۴ خردادماه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235172

مهمترین اخبار ایران و جهان: