نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:56

باد و باران در راه اصفهان/ هواشناسی ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز چهارشنبه سوم خردادماه درباره فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.

در اطلاعیه نخست آمده است که سامانه بارشی از اواخر فردا پنجشنبه وارد استان می‌شود و رگبار باران بهاری گاهی همراه با رعد و برق بیشتر مناطق اصفهان را تا شامگاه جمعه فرامی‌گیرد. اداره کل هواشناسی استان در این اطلاعیه افزوده است که احتمال بارش تگرگ و وقوع صاعقه در مناطق مستعد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها و اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگبار باران هشدار داده و به هموطنان توصیه کرده است که ضمن احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و گذر از حاشیه رودخانه‌ها و کوهنوردی در این مدت خودداری کنند.

در این اطلاعیه همچنین توصیه شده که هموطنان در صورت سفر با خودرو تجهیزات لازم به همراه داشته و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در اطلاعیه دوم نسبت به وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تند باد لحظه‌ای هشدار داده و افزوده است که این پدیده از بعد از ظهر فردا پنجشنبه تا اواخر روز شنبه ۶ خرداد ماه بیشتر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

براساس این اطلاعیه اوج وزش باد در روز جمعه پنجم خرداد ماه و شدت آن در شهرهای مهاباد، بادرود، خوانسار، اصفهان، دهق، انارک، مورچه خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وقوع تندباد و خیزش گردوخاک و کاهش دید موقت در برخی مناطق هشدار داده و اضافه کرده است که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر بواسطه کاهش دید بر اثر خیزش گرد و خاک وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235772

مهمترین اخبار ایران و جهان: