نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 13:38

نماینده مجلس: طرح آبرسانی سپاه به روستاها مصداق کار جهادی است

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آبرسانی به روستاهای توسط سپاه نمود و تبلور عینی یک کار مشترک و تیمی در سطح کشور و مصداق عینی کار جهادی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی سپاه به کردستان اظهار داشت: خدا را شاکریم که سایه پرچم ولایت و رهبری مقام معظم رهبری راهگشا و راهنمای تحقق آرمان‌های امام راحل و خون پاک شهدا گرانقدر ایران عزیز قرار داد.

وی اضافه کرد: اینک در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان شاهد افتتاح یکی از بزرگترین‌ترین پروژه‌های عمرانی در شهر مالوجه که یکی از محروم‌ترین نقاط کشور به شمار می‌رود، هستیم‌.

اوسطی با قدردانی از خدمات قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه به ویژه در نقاط محروم، بیان کرد: این عزیزان شبانه روزی در حال تلاش هستند و در عرصه‌های مختلف ورود کرده‌اند، که از جمله آن طرح جهاد آبرسانی بود که در قالب مشارکت سپاه و وزارت نیرو اتفاقات بزرگی در سطح کشور اتفاق افتاد و بسیاری از مناطق و روستا که مشکل تنش آبی داشت، در قالب این طرح آب سالم و بهداشتی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این روند خدمتگزاری به سرعت همچنان ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیکی مشکل آب شرب همه مناطق کشور حل خواهد شد.

اوسطی افزود: این طرح نمود و تبلور عینی  یک کار مشترک و تیمی در سطح کشور و مصداق عینی کار جهادی بود، کاری فرهنگی که امروز برای جبران عقب ماندگی های کشور به آن نیاز داریم. 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این الگو در سطح همه دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گیرد و بتوانیم تمام مشکلات کشور را حل کنیم.

اوسطی اضافه کرد: شهر مالوجه و بخش دلبران از محروم‌ترین مناطق استان کردستان و کشور است و شاخص‌ها نشان داده که عقب ماندگی‌ها از جمله راه، آب، بهداشت و درمان و معیشت مردم در این منطقه بسیار زیاد است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ تلاش کردیم این روستا که بزرگترین روستای استان و محروم‌ترین نقطه استان بود به شهر تبدیل شد، اما هنوز نمای شهر به خود نگرفته، ضمن اینکه تلاش‌های زیادی انجام شده اما نیاز به حمایت‌های بیشتر سپاه داریم که حوزه عمران شهری و اشتغال و اقتصاد مردم را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد پوکه معدنی ایران در این بخش است، یادآور شد: درامد آن در سفره مردم منطقه نیست چون خام‌فروشی صورت می‌گیرد و اگر شرکت‌های دولتی در راستای شکل‌گیری زنجیر ارزش و ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی سرمایه‌گذاری کند، تحول بزرگی در معیشت مردم این منطقه قرار خواهد گرفت.

اوسطی از اختصاص ۵ میلیارد تومان از محل منابع متمرکز شرکت آب و فاضلاب کشور به  بخش دلبران خبر داد و گفت:  با کمک مساعد قرارگاه نیز تلاش می‌کنیم وضعیت فاضلاب مالوجه را سامان دهیم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218528

مهمترین اخبار ایران و جهان: