نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:33

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از جایگاه خاصی برخوردار است

مدیر دفتر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه‌های کشور گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به دلیل کار فرهنگی و تاثیرگذاری در این حوزه، از جایگاه خاص و خطیری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین حبیب محمد نژاد ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه محقق اردبیلی که در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا ما شاهد این بودیم که دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی تایمز رتبه دوم را در بین همه دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاهی که نافذ در جامعه است دانشگاه نسل چهارم در دنیا محسوب می‌شود و به‌دست آوردن چنین جایگاهی حاصل زحمات اساتید، هیات رئیسه دانشگاه و دانشجویان و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های دقیق هیات رییسه است که نقش مهمی در عرصه دانشگاهی دارند.

مدیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی بیان کرد: در این عرصه نقش نهاد رهبری قطعا موثر بوده است چرا که فرهنگ عامل موثری در موفقیت‌ها است و مهم‌ترین عنصر تاثیرگذار در انسجام یک سازمان و تحقق اهداف آن فرهنگ است و قطعاً جایگاه نهاد رهبری در آنجا بهتر شناخته می‌شود.

نهاد نمایندگی دانشگاه محقق اردبیلی جزو ۱۰ دانشگاه برتر است

محمدنژاد گفت: به علت اهمیت مقوله فرهنگ در همه موفقیت‌ها، نهاد نیز به‌واسطه کار فرهنگی از جایگاه خاص و خطیری برخوردار است و بنا بر اعلام دانشگاه محقق اردبیلی، این مرکز علمی در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان و نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

وی عنوان کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی اندیشکده‌ای با رویکرد ارتقای رتبه دانشگاه در جهان راه‌اندازی و در آن از افراد موثر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و پژوهش استفاده شود.

نهاد نمایندگی رهبری همگان را به سوی خدا هدایت می‌کند

حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی، معاون منابع نیروی انسانی نهاد نمایندگی رهبری نیز در این مراسم اظهار کرد: فلسفه وجود روحانیت در جامعه، هدایت انسان‌هاست و از این‌رو نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به این یا آن حزب و فرد تعلق ندارد، بلکه همگان را به سوی خدا هدایت می‌کند، بدون اینکه سرمایه‌ای و امکاناتی در دست داشته باشد.

وی به سه وظیفه مسئول دفتر نهاد رهبری اشاره کرد و گفت: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید حکیمانه سخن بگوید و موعظه حسنه و جدال احسن داشته باشد.

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه باید حضور معنوی و هدایتگر داشته باشد

میراحمدی با بیان اینکه روحانی دانشگاه مختص یک فرد و جناح نیست افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری باید به تبلیغ و انتقال علمی، عملی و قولی دین و ایمان بپردازد و با انحرافات و کج‌روی‌ها در امور اسلامی مقابله کرده و در دانشگاه حضور معنوی و هدایتگر داشته باشد.

وی گفت: طبق ماموریت‌های جدیدی که برای این مسئولیت تعریف شده، متصدی آن باید در دانشگاه حضور تبلیغی و مدیریتی داشته باشد و سایر بخش‌های دانشگاه‌ها نیز نهاد را یاری کنند.

نهادنمایندگی رهبری پناهگاه و سنگ صبوری برای دانشگاهیان است

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم بیان کرد: نهاد پناهگاه و سنگ صبوری برای دانشگاهیان است و در رفع اشکالات و مشکلات فکری و معرفتی بسیار موثر است.

وی افزود: اهداف عالیه نظام بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گذاشته شده است و هم‌اکنون با بستری که آماده است امیدواریم شاهد انجام کارهای بسیار ارزنده‌ای در دانشگاه‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح‌نیا به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شده و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266328

مهمترین اخبار ایران و جهان: