نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 21:11

پروژه‌های فرسایشی خصوصی خراسان شمالی تعیین تکلیف شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های پیمانکاری فرسایشی استان، گفت: پیمانکاران اجازه تضییع حقوق مردم را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد عصر چهار شنبه در شورای فنی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شرایط عمومی پیمانکاران در کشور یکسان است اما در شرایط خاص با توجه به تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های دولتی نوع قراردادها باید جامع باشد تا اختلافات کمتری را شاهد باشیم.

استاندار خراسان شمالی بر دقت نظر در انعقاد قراداد با پیمانکاران تاکید کرد و گفت: برای انجام این کار نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارفرمایان و هم پیمانکاران هستیم تا اشراف کامل بر قوانین داشته باشند که این مهم باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان محقق شود.

وی افزود: قانونگذار در برگزاری مناقصه‌ها هیچ تبعیضی بین پیمانکاران بومی و غیر بومی ندیده است اما پیمانکاران بومی در اعلام نرخ، ملاحظات لازم را انجام دهند.

حسین نژاد گفت: برگزاری جلسات تخصصی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره مالیات، بیمه و صنعت و معدن و تجارت راهگشای خوبی در حل موضوعات حوزه پیمانکاران است.

استاندار خراسان شمالی بر تعیین تکلیف پروژه‌های فرسایشی نیز تاکید کرد و گفت: با پیمانکاران متخلف برخورد شود و اگر پیمانکاری، چون صرفاً پیمانکار بومی است، حق ندارد به امانت مردم آسیبی وارد کند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مصالح با کیفیت حرف نخست را می‌زند، خاطر نشان کرد: برای ارائه کار با کیفیت باید به آزمایشگاه‌ها بها داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203528

مهمترین اخبار ایران و جهان: