نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 23:41

موسسات قرآنی در مازندران فعال شود

کلاردشت- نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت فعال کردن موسسات قرآنی تعطیل در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی دوشنبه شب در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی بخش کلار و سلمانشهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، میلاد امام هادی (ع) و عید غدیرخم، اظهار کرد: ترویج تفسیر قرآن در فعالیت‌های قرآنی به دستور حجت الاسلام قرائتی در سراسر کشور مسئله‌ای است که در استان نیز باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از این شورا هم برگزاری فعالیت قرآنی و هم برگزاری جلسات تفسیر قرآن است، با اشاره به پراکندگی فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، زیرساخت برای پشتیبانی و حل مسائل و ارتباط نهادها با یکدیگر را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به گفته‌های چند روز قبل رئیس‌جمهور، اعلام کرد: دولت سیزدهم در همین دو سال چهار هزار بنگاه اقتصادی راکد راه‌اندازی کرده است که جای خوشحالی است.

وی بر ضرورت فعال کردن مؤسسات و خانه‌های قرآنی تعطیل تاکید کرد و گفت: انتظار این است که در سفرهای شهرستانی استاندار چند مسئله قرآنی هم روی میز پیگیری قرار گیرد و فعالان قرآنی نهادهای مسئول امور قرآنی مسائل این حوزه را شناسایی و به‌دنبال حل آن بروند.

وی یادآور شد: هر چه فکر و فرهنگ قرآن بیشتر ترویج پیدا کند مسائل و معضلات فرهنگی نیز کمتر می‌شود و همه باید به این شورا کمک کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328272

مهمترین اخبار ایران و جهان: