نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:57

ساخت 4 میلیون مسکن در اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سهم استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴ میلیون مسکن یعنی حدود ۶ درصد کل کشور است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آیین افتتاح ۶۶۵ واحد مسکونی استان اصفهان و همراهی منسجم مدیریت استان در حوزه مسکن، اظهار داشت: سهم استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴ میلیون مسکن یعنی حدود ۶ درصد کل کشور شامل ۲۴۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی است که ۴۰ هزار واحد از ۱۸۸ هزار واحد شهری  به صورت خود مالکی ساخته می‌شود. 

وی با بیان اینکه در پروژه نهضت ملی مسکن قریب به ۱۴۵ هزار نفر حائز شرایط شدند، گفت: ۳۰۵ واحد مسکن مهر در شاهین‌شهر به صورت خود مالکی تکمیل شده و امروز به بهره‌برداری رسید، همچنین یک سال است که واحدهای مسکن مهر در این استان تعیین تکلیف شده‌است. 

قاری‌قرآن با بیان اینکه در کنار این ۳۰۵ واحد، عملیات اجرایی ساخت ۵۲ هزار واحد زمین‌های تعیین تکلیف شده آغاز شد، افزود: تاکنون عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد شروع شده و برای ۲۰ هزار واحد دیگر در حال تامین زمین هستیم و حداکثر تا سه ماه آینده ۱۰۰ درصد تخصیص زمین خواهیم داشت. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: ۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی برای طرح جوانی جمعیت در اصفهان داریم که تاکنون به یک هزار و ۱۰۰ نفر زمین تحویل شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بهزیستی و مسکن محرومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بالغ بر ۵۵۰ پلاک تخصیص داده‌ایم.  

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313428

مهمترین اخبار ایران و جهان: