نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 14:25

واحدهای راکد و نیمه‌فعال کرمان تسهیلات زیر نرخ مصوب می‌گیرند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: افرادی که نیاز به سرمایه در گردش دارند با اولویت واحد‌های راکد و غیر فعال به بانک معرفی می‌شوند و ۵ درصد زیر نرخ مصوب تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین میجانی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت دهه تولید و تجارت اظهار داشت: در شهرک‌های صنعتی استان نزدیک ۱۶ واحد دانش‌بنیان در ۱۶ هکتار استقرار دارند و این شرکت‌ها برای ۶۳۹ نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه احیا واحد‌های راکد استان به شهرک‌های صنعتی واگذار شده، افزود: سال گذشته ۴۳ واحد راکد و غیر فعال به چرخه تولید بازگشتند و به فعالیت اقتصادی خود ادامه دادند و با احیا این واحد‌های بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال احیا شده است .

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: مهمترین معضل واحد‌های غیر فعال و راکد استان سرمایه در گردش است.

میجانی عنوان کرد: سال گذشته برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان ۱۳۶ میلیارد تومان پروژه در دستور اقدام داریم، عنوان‌کرد: تا پایان سال ۵۰۰ میلیارد تومان زیرساخت در ۴۲ ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی استان ایجاد می‌شود.

 میجانی با اشاره به اینکه معضل اصلی ما در شهرک‌های صنعتی مسئله آب و برق است، گفت: سرمایه‌گذاری در دو پست برق فوق توزیع انجام شده که با بهره‌برداری از این دو پست، ۵۰ درصد از کسری برق نواحی و شهرک‌های صنعتی تامین می‌شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان بیان داشت: از وزارت صمت برای ساخت ۵ شهرک تخصصی خورشیدی در ۴۵۰۰ هکتار زمین مجوز احداث گرفته‌ایم و اگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به ما کمک کنند در پنج‌سال آینده به هیچ عنوان کسری برق حداقل در صنایع کوچک و متوسط استان نخواهیم داشت.

 وی ابراز داشت: شهرک تخصصی خورشیدی بافت به‌عنوان اولین شهرک تخصصی خورشیدی کشور کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن شروع شده و اکنون در مرحله فاز مطالعات قرار دارد و مساحت این شهرک ۱۹۰ هکتار است.

میجانی تصریح کرد: اگر برخی از دستگاه‌ها با ما همکاری لازم را داشته باشند، به‌سرعت مسئله برق شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی حل خواهد شد.

وی گفت: در زادگاه شهید سلیمانی یک شهرک صنعتی به‌عنوان شهرک صنعتی سردار شهید سلیمانی عملیات اجرایی آن شروع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۴ کرمان در حال تکمیل شدن است و با کمک‌ ستاد تسهیل استان مسئله برق و آب آن حل شده و ان‌شاءالله از مهرماه سال جاری آماده بهره‌برداری است.

میجانی عنوان کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره دو شهر کرمان نیز در حال تکمیل شدن هستند و تصفیه‌خانه شهر ک صنعتی شماره ۲، مرحله دوم آن با توجه به فاز توسعه با مناقصه بیش از ۶۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از منابع وزارت صمت تسهیلات سرمایه در گردش با اولویت واحد‌های راکد و غیرفعال با همکاری بانک توسعه تعاون توزیع خواهد شد، بیان داشت: افرادی که نیاز به سرمایه در گردش دارند با اولویت واحد‌های راکد و غیر فعال به بانک معرفی می‌شوند و 5 درصد زیر نرخ مصوب تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی گفت: ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط بسیار کار ارزشمندی بود و اکنون نزدیک ۴۰ واحد کوچک و متوسط به فهرست واحد‌های بزرگ اضافه شده‌اند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تصریح کرد: در شهرک صنعتی شماره دو کرمان، رفسنجان و به‌زودی جیرفت واحد‌های کارگاهی ساخته می‌شود و این واحد‌های کارگاهی آماده به‌صورت استیجاری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرند.

 وی گفت: تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی جنوب استان، اورهال و اضافه کردن ناوگان آتشنشانی در شهرک‌های صنعتی، مطالعه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی عنبرآباد، تکمیل زیرساخت‌های شهرک رفسنجان و انار و غیره از جمله فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی استان کرمان است.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313172

مهمترین اخبار ایران و جهان: