نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 21:54

وزیر راه و شهرسازی: به 1100 خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان زمین واگذار می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمار در سال جدید ۳۲۰ هزار نفر فرزند سوم در کشور به دنیا آمده‌اند که مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین اهدای قرارداد واگذاری زمین در اردستان، اظهار داشت: واگذاری زمین به زوج‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در قالب هزار و صد نفر خانوار در سطح استان اصفهان انجام می‌شود و امید می‌رود تمام زوج‌های جوان در کل کشور از این قانون بهره‌مند شوند.

در این آیین وزیر راه و شهرسازی قرارداد واگذاری زمین به چهار خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردستان را اهدا کرد.

خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان از شهرهای نجف آباد، شهرضا، آران و بیدگل، شاهین شهر و میمه، لنجان، دهاقان، اردستان، سمیرم، نطنز، تیران و کرون، بهارستان، فولاد شهر و مجلسی هستند.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان هم در این مراسم اظهار کرد: طرح واگذاری زمین به هزار و صد خانوار در استان اصفهان در ۱۳ شهر استان امروز انجام شد که در اردستان برای اینکه اولین شهری بود که موضوع واگذاری زمین را انجام داد، به،صورت نمادین برگزار شد.

وی افزود: در شهر اردستان ۵۹ قطعه زمین قرعه کشی شد و ۴ نفر از این افراد به صورت نمادین قرارداد دریافت کردند مابقی هم با پیگیری‌های انجام شده، در اسرع وقت نسبت به دریافت قرارداد در روزهای آینده اقدام کنند.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: در خصوص طرح جوانی جمعیت دو شبهه وجود داشت یکی اینکه چرا به تمام خانواده‌های سه فرزند قبلی تحویل داده نمی‌شود و دیگر اینکه چرا به افراد مشمول بعد از تاریخ ابلاغی تحویل داده می‌شود در جواب باید گفت که قانون به گذشته برنمی گردد و اینکه اگر قرار بود به همه سه فرزندی ها زمین و تسهیلات دهیم باید به بیش از هفت میلیون خانوار در کشور زمین بدهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طبق آمار در سال جدید ۳۲۰ هزار نفر فرزند سوم در کشور به دنیا آمده‌اند که مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شوند که باید در اسرع وقت برای آنان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی یادآور شد: با برآوردی که کارشناسان در ایران انجام داده‌اند یک خانواده هفتاد سال طول می‌کشد که صاحب خانه شود ولی ما یک ماه زمین‌ها را واگذار کردیم و انحصار ۵۰ ‌‌ساله زمین را که در دست زمین شهری بود خارج ساختیم و ضمن تحویل زمین برای آن‌ها تسهیلات ۵۵۰ میلیون‌ تومانی در نظر گرفتیم، باید زمین به صورت رایگان داده شود و فقط مبلغی برای آماده سازی باید توسط خانواده‌ها پرداخت شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313972

مهمترین اخبار ایران و جهان: