نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 19:15

راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار استان در رفسنجان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رفسنجان گفت: اولین کتابخانه سیار استان کرمان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود و در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه سرویس‌دهی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عصر امروز یکصدوشانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان برگزار شد.

تقی هاشمی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رفسنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان اظهار کرد: زمین این کتابخانه در بلوار خلیج فارس واقع است و نقشه آن آماده و برای تأیید به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است و امیدواریم پس از تأیید، با حمایت مسؤولان و مساعدت شرکت مس بتوانیم کتابخانه مرکزی شهرستان را به سرانجام برسانیم.

هاشمی از راه‌اندازی اولین کتابخانه سیار استان کرمان در رفسنجان خبر داد و عنوان داشت:  تا کنون ۶۰۰ جلد کتاب نیز برای این کتابخانه در نظر گرفته شده و یک خودرو بدین منظور آماده و قفسه‌بندی شده است و در روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند، سرویس‌دهی می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری سه کتابخانه به دوربین مداربسته مجهز شده است.

ضرورت ایجاد میدان دام در رفسنجان

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز خواستار حمایت جدی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان شد و اظهار داشت: در کنار تبعاتی که شرکت مس برای شهرستان رفسنجان دارد ضرورت دارد در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و حمایت کند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: با تحقیقات لازم، باید کتابخانه مرکزی طرح جدیدی ارائه و بومی‌سازی کند و ضرورت دارد همگام با علم و تکنولوژی پیش برویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نزدیک بودن فصل برداشت پسته سخن به میان آورد و گفت: در شهریورماه حدود ۲۰ هزار کارگر به رفسنجان خواهند آمد که نیاز به استقرار در یک مکان مناسب و ساماندهی دارند که نیاز است شهرداری در این زمینه همکاری کند.

رضایی همچنین به بحث میدان دام در رفسنجان پرداخت و ابراز کرد: با توجه به نزدیک شدن عید قربان و اینکه هر قسمت از شهر تعدادی دام و سبک و سنگین برای فروش را شاهد هستیم، ضروری‌ست شهرداری نسبت به این مهم با همراهی جهاد کشاورزی که زمینی در این زمینه اختصاص خواهد داد، این وضعیت را ساماندهی کنند.

کمپ ماده ۱۶ یک نیاز ضروری در رفسنجان است

 سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان نیز با تشریح اقدامات حوزه انتظامی شهرستان، داشتن کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان را یک ضرورت دانست و گفت: بیشتر سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1281172

مهمترین اخبار ایران و جهان: