نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:44

تولید ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مرکزی

اراک- مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید بیش‌ از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرکزی انجام می شود و این استان در بسیاری از بخش های کشاورزی پیشرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری ظهر شنبه در گردهمایی جهادگران و سنگرسازان استان‌های مرکزی و کردستان در اراک اظهار داشت: فرهنگی که جهادگران و سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس پایه گذار آن بودند امروز مایه عزت، افتخار و کرامت ما است و امروز کلید واژه حل مشکلات کشور فرهنگ و روحیه جهادی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: امروز باید خاطرات ارزشمند و تجربه‌های جهادگران، رزمندگان و سنگر سازان بی سنگر باید بیان و تبیین شود و انتقال روحیات آن الگوهای ارزشمند به نسل جوان یک ضرورت مهم است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در دفاع مقدس عملکرد درخشانی در حوزه جهادگران و سنگر سازان بی سنگر به ماندگار گذاشته و جهاد سازندگی امروز راه و منش آن الگوها را ادامه می‌دهد.

صفری اضافه کرد: استان مرکزی علیرغم اینکه یک استان صنعتی است اما در حوزه کشاورزی حرف برای گفتن دارد و جز ۱۰ استان برتر در حوزه‌های مختلف کشاورزی در کشور است.

وی تحقق امنیت غذایی را مهمترین هدف و رسالت جهاد کشاورزی دانست و گفت: خوشبختانه در تحقق این مهم طی سال‌های گذشته اقدامات بزرگی انجام شده که با قوت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: علیرغم محدودیت‌ها استان مرکزی در تولید گندم پیشرو و پیشگام است و سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم خریداری و ۲۰۰ هزار تن خریداری شد و امسال نیز عملکرد مطلوبی در این راستا داریم.

وی افزود: در تولید محصولات دامی علاوه بر اینکه در تأمین نیاز استان خودکفا و توانمند هستیم از تولید ۴۰ الی ۵۰ درصد مازاد برای صادرات بهره مند هستیم.

صفری بیان کرد: افزایش بهره‌وری یکی از اهداف مهم برنامه‌های جهاد کشاورزی است و هدفگذاری کوتاه مدت و بلند مدت در این راستا انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تولید بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان مرکزی انجام می‌شود و این استان در بسیاری از بخش‌های کشاورزی پیشرو است و نقش مهمی در تأمین نیازهای غذایی و محصولات استراتژیک کشور دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290472

مهمترین اخبار ایران و جهان: