نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:21

بسته جدید ۷۳ میلیون دلاری استرالیا در راه اوکراین

دولت استرالیا بسته جدیدی به ارزش ۷۳.۵ میلیون دلار شامل خودروی زرهی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا از تخصیص بسته جدیدی به اوکراین به ارزش ۷۳.۵ میلیون دلار خبر داد.

این بسته جدید، مجموع کمک‌های استرالیا به اوکراین را به ۷۹۰ میلیون دلار استرالیا خواهد رساند. از این رقم ۶۱۰ میلیون دلار استرالیا، به کمک‌های نظامی اختصاص دارد.

آلبانیز در جریان نشست مطبوعاتی در کانبرا گفت: این بسته جدید، تفاوت حقیقی را رقم خواهد زد و به مردم اوکراین که در مواجهه با جنگ غیرقانونی، بی‌دلیل و غیراخلاقی مسکو شهامت زیادی از خود نشان می‌دهند، کمک خواهد کرد.

نخست وزیر استرالیا مدعی شده که این بسته جدید، تحت تاثیر تحولات اخیر در روسیه و شورش ۲۴ ساعته ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو تخصیص نیافته است.

استرالیا به‌رغم عدم عضویت در ناتو، یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در حمایت غرب از اوکراین بوده و از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره برای این کشور، مهمات و تجهیزات نظامی از جمله زره‌پوش‌های «بوش‌مستر» فراهم کرده است.

کانبرا همچنین صادرات سنگ رسوبی شامل بوکسیت به روسیه را ممنوع و حدود یک هزار شهروند و نهاد روس را تحریم کرده است.

آلبانیز همچنین گفت که استرالیا در راستای تقویت اقتصاد و تجارت اوکراین، معافیت مالیاتی کالاهای وارداتی از کی‌یف را ۱۲ ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

تازه‌ترین بسته کمکی استرالیا ۲۸ دستگاه زره‌پوش اِم۱۱۳، ۱۴ دستگاه خودروی ویژه عملیات، ۲۸ دستگاه کامیون و ۱۴ یدک‌کش را شامل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310472

مهمترین اخبار ایران و جهان: