نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:45

سیاه‌پوشی صحن و سرای رضوی در آستانه روز زیارتی حضرت رضا (ع)

مشهد ـ به مناسبت فرارسیدن روز زیارتی حضرت رضا (ع) و بنا به روایتی شهادت این امام همام، صحن و سرای رضوی سیاهپوش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه ۲۳ ذی‌القعده، پرچم سبز گنبد مطهر بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) به نشانه عزا تعویض و پرچم سیاه بر بلندای گنبد به اهتزاز در آمد.

به همین مناسبت، دو کتیبه بزرگ نیز بر بالای ایوان‌های طلای صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی نصب شد که به عبارت‌های «زِ آستان رضایم، خدا جدا نکند من و جدایی از این آستان، خدا نکند» و «همه دانند که ایران سر و سامان دارد تکیه بر پرچم سلطان خراسان دارد» مزین است و حال و هوای زائران را در این ایام خاص زیارتی دوچندان کرده است.

همچنین می‌توان به نصب کتیبه مشکی در بالای سقاخانه صحن انقلاب و کتیبه‌های دیواری مشکی در صحن‌های مختلف به ویژه صحن‌های مرکزی اشاره کرد.

پذیرایی از زائران با همکاری موکب‌های خدمت‌رسان

سه چایخانه حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی (ع) نیز آماده پذیرایی از زائران و مجاورانی هستند که برای زیارت بارگاه منور شمس الشموس (ع) و شرکت در برنامه‌های ویژه آستان قدس رضوی در این روز زیارتی خاص به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

همچنین سه موکب خدمت‌رسان در محل راسته بازار و خیابان آیت الله واعظ طبسی در جوار حرم مطهر رضوی پذیرای ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در ایام زیارتی خاص امام رضا (ع) خواهند بود.

شایان ذکر است، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر همچون تنظیف، فرش، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات، پیداشدگان و…، نیز آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران و مجاوران در ایام زیارتی امام هشتم (ع) هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279628

مهمترین اخبار ایران و جهان: