نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 10:43

مازندران رتبه ۸ تولید ناخالص ملی را دارا است

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: مازندران طبق آمارها رتبه هشتم رشد تولید ناخالص ملی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی رشد اقتصادی استان گفت: در برنامه هفتم توسعه در فصل اول به رشد اقتصادی توجه شده است.

وی با بیان این که امسال نیز برای کشور رشد ۸ درصدی در نظر گرفته شده است، گفت: ۳۵ درصد آن از طریق بهره‌وری و مابقی از طریق سرمایه‌گذاری محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی اقتصادی در سال قبل اظهار داشت: استان مازندران رتبه هشتم تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است و باید بر روی صادرات توجه ویژه‌ای شود.

فتح الله پور با عنوان این که صادرات منجر به افزایش رشد تولید ناخالص ملی می‌شود، گفت: مازندران طی ۵ سال اخیر رتبه‌های ۵ تا هشتم در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران افزود: برنامه رشد اقتصادی استان از طریق مرکز آمار اعلام می‌شود و بر اساس ۱۴۰ شاخص اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران محاسبه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314572

مهمترین اخبار ایران و جهان: